MINIRECENZIA

Chcete najlepšiu závodnú hru súčasnosti? Siahnite po Forza Horizon 3

Zábava a zase zábava. To robí z novej Forzy zrejme najlepšiu závodnú hru súčasnosti.

Forza Horizon 3.(Zdroj: Playground Games / Microsoft)
Forza Horizon 3  
Páči sa nám: grafika, hudba, zvuky, otvorený svet, zábava
Nepáči sa nám: kolízny model, nevyvážená obtiažnosť
Hodnotenie:  9,0

Hru na recenziu poskytol Microsoft, testovali sme verziu pre Xbox One.

Pach oleja a benzínu, spálené gumy a brzdné dráhy. Nervózne poklepkávanie po volante, kone a otáčky, zasvätené debaty a rôznych kompresoroch a turbách.

Nič z tohto nemusíte milovať, autám vlastne ani nemusíte rozumieť, nemusia vás zaujímať a aj tak po pár hodinách hrania dospejete k jednému: milovníci verných simulácií odpustia, no Forza Horizon 3 je najlepšia závodná hra súčasnosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Je zábavná, je relatívne správne zložitá a je krásna – a to ani nemusíte obdivovať Austráliu. Ak sa chcete zahrať výborné arkádové závody prakticky pre každého a nechcete pri tom hodiny trénovať prechádzanie jedinej zákruty, siahnite sem.

Lepšiu aktuálnu (pretože každý máme nejaké úchylky naviazané na spomienkový optimizmus, trebárs Lotus Esprit) závodnú hru si nezahráte.

Drobné chybičky

Nápad vziať hráčov do otvoreného sandboxového sveta môže znieť pri závodnej hre trochu zvláštne.

Ani náhodou to však nie je nový nápad, siaha snáď do osemdesiatych rokov, a v ich polovici sa objavili aj závodné hry postavené na princípe otvoreného sveta. Sama séria Forza Horizon takto funguje už od roku 2012, najskôr na cestách amerického Colorada, potom južného Francúzska a severného Talianska.

V tretej časti sa vyberiete do rozsiahlych končín juhovýchodnej Austrálie, počnúc púštnymi oblasťami a vinicami končiac. Samozrejme, v upravenej mierke, pretože vzdialenosti, ktoré by ste v skutočnej Austrálii prekonávali hodiny, tu zvládnete v priebehu pár minút.

Dôležitejšie však je, ako sa nová Forza hrá. A tu všetko funguje: stovky rôznych áut, počnúc historickými raritami ako Dino od Ferrari a končiac modernými závodnými kusmi.

Pri riadení je tiež zásadným rozdielom, či jazdíte s pomalým starým bmw alebo rýchlym McLarenom. To však so sebou nesie problém: na prakticky rovnakej obtiažnosti je relatívne jednoduché vyhrať s pomalším autom, než s oveľa rýchlejším – a zrejme za to nemôžu len vaše reflexy.

Rovnako je nevyvážená náročnosť pri závodoch s terénnymi špeciálmi, ktoré sú pri rovnakom nastavení podstatne ťažšie než preteky trebárs niekde na cestách mesta.

A keď už kritizujeme... jasné, Forza Horizon je arkáda, no po čelnom náraze v tristokilometrovej rýchlosti do strom by sme (pri „simulačných“ nastaveniach) očakávali trošku väčšie poškodenie, ako pár škrabancov a jemne stáčanie volantu do niektorej zo strán.

Lepšiu nenájdete

Všetko ostatné však pri týchto závodoch funguje.

Sú zábavné, dobre znejú aj hrajú – výber hudby je výborný, počnúc klasikou a  trebárs d’n’b končiac – a ešte lepšie sa na ne pozerá. Autá ani nemusíte milovať, baviť sa budete kráľovsky.

Samozrejme, ak zabudnete na akýkoľvek náznak príbehu zložitejšieho ako „super, nový závod, poď sem“ i fakt, že motiváciou závodiť vám má byť akože zháňanie nových fanúšikov.

Ak však potrebujete nejakú kratochvíľu, ak si radi vytvárate vlastné preteky alebo okrem tých od tvorcov hry chcete vyskúšať výzvy vytvorené ľuďmi z celého sveta, ak sa chcete kochať a „vyskúšať“ si, ako vyzerajú a ako-tak sa šoférujú stovky vozidiel z celého sveta, siahnite sem.

Lepšiu alternatívu pre úplne každého zrejme na trhu nenájdete.

Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

Podcast Klik

Klik: Prečo sa ľudia nechávajú očipovať

Prehľad technologických správ týždňa.