MINIRECENZIA

Chcete najlepšiu závodnú hru súčasnosti? Siahnite po Forza Horizon 3

Zábava a zase zábava. To robí z novej Forzy zrejme najlepšiu závodnú hru súčasnosti.

Forza Horizon 3.(Zdroj: Playground Games / Microsoft)
Forza Horizon 3  
Páči sa nám: grafika, hudba, zvuky, otvorený svet, zábava
Nepáči sa nám: kolízny model, nevyvážená obtiažnosť
Hodnotenie:  9,0

Hru na recenziu poskytol Microsoft, testovali sme verziu pre Xbox One.

Pach oleja a benzínu, spálené gumy a brzdné dráhy. Nervózne poklepkávanie po volante, kone a otáčky, zasvätené debaty a rôznych kompresoroch a turbách.

Nič z tohto nemusíte milovať, autám vlastne ani nemusíte rozumieť, nemusia vás zaujímať a aj tak po pár hodinách hrania dospejete k jednému: milovníci verných simulácií odpustia, no Forza Horizon 3 je najlepšia závodná hra súčasnosti.

Je zábavná, je relatívne správne zložitá a je krásna – a to ani nemusíte obdivovať Austráliu. Ak sa chcete zahrať výborné arkádové závody prakticky pre každého a nechcete pri tom hodiny trénovať prechádzanie jedinej zákruty, siahnite sem.

Lepšiu aktuálnu (pretože každý máme nejaké úchylky naviazané na spomienkový optimizmus, trebárs Lotus Esprit) závodnú hru si nezahráte.

Drobné chybičky

Nápad vziať hráčov do otvoreného sandboxového sveta môže znieť pri závodnej hre trochu zvláštne.

Ani náhodou to však nie je nový nápad, siaha snáď do osemdesiatych rokov, a v ich polovici sa objavili aj závodné hry postavené na princípe otvoreného sveta. Sama séria Forza Horizon takto funguje už od roku 2012, najskôr na cestách amerického Colorada, potom južného Francúzska a severného Talianska.

V tretej časti sa vyberiete do rozsiahlych končín juhovýchodnej Austrálie, počnúc púštnymi oblasťami a vinicami končiac. Samozrejme, v upravenej mierke, pretože vzdialenosti, ktoré by ste v skutočnej Austrálii prekonávali hodiny, tu zvládnete v priebehu pár minút.

Dôležitejšie však je, ako sa nová Forza hrá. A tu všetko funguje: stovky rôznych áut, počnúc historickými raritami ako Dino od Ferrari a končiac modernými závodnými kusmi.

Pri riadení je tiež zásadným rozdielom, či jazdíte s pomalým starým bmw alebo rýchlym McLarenom. To však so sebou nesie problém: na prakticky rovnakej obtiažnosti je relatívne jednoduché vyhrať s pomalším autom, než s oveľa rýchlejším – a zrejme za to nemôžu len vaše reflexy.

Rovnako je nevyvážená náročnosť pri závodoch s terénnymi špeciálmi, ktoré sú pri rovnakom nastavení podstatne ťažšie než preteky trebárs niekde na cestách mesta.

A keď už kritizujeme... jasné, Forza Horizon je arkáda, no po čelnom náraze v tristokilometrovej rýchlosti do strom by sme (pri „simulačných“ nastaveniach) očakávali trošku väčšie poškodenie, ako pár škrabancov a jemne stáčanie volantu do niektorej zo strán.

Lepšiu nenájdete

Všetko ostatné však pri týchto závodoch funguje.

Sú zábavné, dobre znejú aj hrajú – výber hudby je výborný, počnúc klasikou a  trebárs d’n’b končiac – a ešte lepšie sa na ne pozerá. Autá ani nemusíte milovať, baviť sa budete kráľovsky.

Samozrejme, ak zabudnete na akýkoľvek náznak príbehu zložitejšieho ako „super, nový závod, poď sem“ i fakt, že motiváciou závodiť vám má byť akože zháňanie nových fanúšikov.

Ak však potrebujete nejakú kratochvíľu, ak si radi vytvárate vlastné preteky alebo okrem tých od tvorcov hry chcete vyskúšať výzvy vytvorené ľuďmi z celého sveta, ak sa chcete kochať a „vyskúšať“ si, ako vyzerajú a ako-tak sa šoférujú stovky vozidiel z celého sveta, siahnite sem.

Lepšiu alternatívu pre úplne každého zrejme na trhu nenájdete.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.