Facebook zavádzal inzerentov, míňali viac na reklamu

Priemerná sledovanosť videí nebrala do úvahy tých, čo videá zastavili do troch sekúnd.

Ilustračné foto.(Zdroj: FACEBOOK.COM)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Po celý čas si inzerenti na Facebooku mysleli, že sú so svojimi videoreklamami úspešnejší ako na iných serveroch. Preto aj na túto formu reklamy míňali na Facebooku viac peňazí ako inde.

Do omylu ich podľa magazínu Cnet uviedli štatistiky, pri ktorých vývojári pred niekoľkými dňami opravili vzorce používané pre výpočet. Pri počítaní priemerov vypustili zo štatistík všetky vzhliadnutia, pri ktorých ľudia strávili pri videu menej ako tri sekundy.

Výsledkom je, že honosné čísla sa razom scvrkli o 60 až 80 percent. Facebook podľa svojich slov nevedome zavádzal svojich klientov umelo nafúknutými číslami. Ku všetkým štatistickým údajom pribudli aj podrobné vysvetlivky, čo ktoré číslo predstavuje a akým spôsobom sa počíta.

Článok pokračuje pod video reklamou

Firma sa snaží držať štandardov, ktoré používajú ostatní hráči na trhu. Trh na štatistický škandál reagoval poklesom ceny akcií. Po zmenách zákazníci lepšie prehodnotia, akým spôsobom rozdelia svoje reklamné rozpočty.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Téma: Facebook


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

Podcast Klik

Klik: Prečo sa ľudia nechávajú očipovať

Prehľad technologických správ týždňa.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 962
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 897
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 718
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 018
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 516
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 638
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 382
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 464
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 100
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 634