MENLO PARK, BRATISLAVA. Po celý čas si inzerenti na Facebooku mysleli, že sú so svojimi videoreklamami úspešnejší ako na iných serveroch. Preto aj na túto formu reklamy míňali na Facebooku viac peňazí ako inde.
Do omylu ich podľa magazínu Cnet uviedli štatistiky, pri ktorých vývojári pred niekoľkými dňami opravili vzorce používané pre výpočet. Pri počítaní priemerov vypustili zo štatistík všetky vzhliadnutia, pri ktorých ľudia strávili pri videu menej ako tri sekundy.
Výsledkom je, že honosné čísla sa razom scvrkli o 60 až 80 percent. Facebook podľa svojich slov nevedome zavádzal svojich klientov umelo nafúknutými číslami. Ku všetkým štatistickým údajom pribudli aj podrobné vysvetlivky, čo ktoré číslo predstavuje a akým spôsobom sa počíta.
Firma sa snaží držať štandardov, ktoré používajú ostatní hráči na trhu. Trh na štatistický škandál reagoval poklesom ceny akcií. Po zmenách zákazníci lepšie prehodnotia, akým spôsobom rozdelia svoje reklamné rozpočty.