Euro Rally Champion - kopanec medzi nohy

Začal fúkať príliš silný vietor a listy padajúce zo stromov mi plieskali do tváre. Necítil som sa najlepšie, ale pri srdiečku ma hrialo cédečko s novými rally pretekmi – Euro Rally Champion. Silu do pokračovania v náročnej ceste domov mi teda vlievala myš

Začal fúkať príliš silný vietor a listy padajúce zo stromov mi plieskali do tváre. Necítil som sa najlepšie, ale pri srdiečku ma hrialo cédečko s novými rally pretekmi – Euro Rally Champion. Silu do pokračovania v náročnej ceste domov mi teda vlievala myšlienka na plnohodnotnú zábavu. Som dojatý.

Sú chvíle v živote človeka, kedy si myslí, že sa svet zmenil k lepšiemu a v kútiku duše si už ani nepamätá na časy, keď sa od nudy zatvárajú oči aj po káve „smrťákovi“, od nervozity a psychického vypätia sa vyhadzujú cédečka s hrou nevedno kam a rozzúrený pohľad na zabávajúcich sa ľudí prostou úprimnosťou, mi vháňal slzy do očí. A že písať recenzie na hry je úplná zábava a sen každého mladého človeka, tak táto úbohá myšlienka v hlavách hráčov je rovnako šialená ako myslieť si, že vládny bavorák zastaví babičke na prechode. Euro Rally Champion je zlý sen a nočná mora milovníkov štyroch kolies.

Na začiatku vyzerá všetko celkom príjemne (autor článku zámerne klame a zavádza, ale to je teraz nepodstatné) a nemáte pocit ohrozenia života. Lenže po výbere v menu medzi Time Trial a Championship, tu máme len vytvorenie si vlastného profilu, nastavíte si technické spracovanie alebo zvolíte najvhodnejšiu voľbu – Quit. Ak vaša tvrdohlavosť dosahuje neskutočne vysokého stupňa a predsa ste sa rozhodli tento satanov produkt vyskúšať, upozorňujem vás, že je prístupná len pre dospelé osoby? Dôvod? K hre si MUSÍTE kúpiť fľašku alkoholu a pri inštalácii sa pokúsiť o prijatie čo najväčšieho množstva tejto tekutiny. Ja som zatiaľ nepostrehol žiadne podobné nutnosti pribalené k hre a preto je samotný hráč nútený zaobstarať si kompletný inštalačný balíček. 

            

Aby som len zbytočne nehanil. Preháňať budeme abstraktné káričky po 15 abstraktných rýchlostných skúškach v spoločnosti abstraktných (skomolených) rally jazdcov. Jednotlivé trate zrejme vytvoril bradatý terorista, plánujúci ďalší útok. U mňa úspešný. Povrch je prozaický – zem, asfalt, sneh, piesok a ak čakáte niečo také ako zmena jazdných vlastnosti na podkladoch, spokojne si zablahoželajte k chorobnému optimizmu.

Počet škatúľ od mlieka, pardon, automobilov sa vyšplhal na šťastnú sedmičku, ale po Richard Burns Rally nám to nevadí. V ERC však tento minimálny výber dosahuje maximálne hodnoty absurdnosti vďaka nemožnosti voľby vozidla! Tápete a čítate predchádzajúcu vetu znovu a znovu? Aj ja som bol v šoku – vozidlo vám je pridelené na základe voľby typu auta (pohon na predné a na všetky štyri) po troch obtiažnostiach. To nám dáva 6 diablových strojov a jeden je bonus, ale k nemu som sa nedopracoval, len tajne dúfam, že vozidiel bude sedem (zrejme na pohon zadných kolies).

Rozdielne jazdné vlastnosti ovplyvňuje aj nastavenie anonymného miláčika vo virtuálnej garáži pred každou RZtou. Precízne vycibrené nastavenie motoru, náklonu nápravy, tlaku v pneumatikách, druhu použitej pohonnej hmoty, aerodynamických doplnkov výrazne ovplyvní vaše výsledky. Buheheheeee. Dobre, nechal som sa uniesť, zabudnite na to všetko a pred každou jazdou odkliknete ponuku Race a ani si nevšimnete nastavenie výšky podvozku (vpredu, vzadu), tlmenia a ešte zopár vecí, tak považujem túto ponuku za takmer zbytočnú. Navyše sa nastavenie nedá uložiť a to bolo príliš na moje slabučké srdiečko. Nastavovať všetko stále a znovu a znovu a...

Čo nám ostáva k popisu hry bez náznaku vyrieknutia ortieľu nad touto... ehm... hrou? Nič dôležité. Teda aspoň som sa snažil v opisnej časti popísať a aj keď neúspešne, ale bez hodnotiacich dojmov tú hŕstku informácií nadobudnutých pri obeti. Zvrátené zjavy a skutočné utrpenie prichádza totiž až teraz.

GRAFIKA 2 / 10
Mám rád freeware. Technické spracovanie nedosahuje výšin normálnych hier, ale grafika nezvykne vyslovene uraziť. Euro Rally Champion je výborná pomôcka pre ľudí príliš opitých (vidíte, druhý dôvod pre inštalačný balíček) ľudí, ktorí nevedia zo seba dostať „tú zlú vec, ktorá im leží v žalúdku a nerobí dobre“. Pri pohľade na abstraktné dielo v podobe ERC zo seba dostanú aj pondelňajší obed. Minulotýždňový. Autá sa lesknú a tých pár textúr z nich hlavnú hviezdu večera nespraví. Príliš hranaté, bez detailného spracovanie pôsobia amatérsky a už sa ani nečudujem, že Oxygen Interactive nezískali žiadnu licenciu. Pri poskytnutí úspešného auta na podujatí rally by po prítomnosti v ERC zrejme stiahli vozidlo aj z výrobného pásu. A počas celého závodu vyzerajú rovnako, nikde žiadna špinka a ani škrabanček.

            

Prostredie nedokážem ani popísať. Textúra pre okolie trate, občas jarok, občas kopček, 3 druhy stromov a 4 druhy povrchu vytvorených zrejme v Skicári napovedá o nešťastníkovi, ktorý si miesto šošoviek dal do očí ráno dva klince a keďže nechcel prísť o svoj džob grafika v jednej super firme, snažil sa a jeho neskutočne originálne dielo si tak môže vychutnať každý.

Máme tu voľbu rozlíšenia, ale ohavnosť sa nedá zakryť ničím. Prostredie je nehorázne fádne, okolie trate je obkolesené múrom, plotom alebo živým plotom a dojem skutočnej rally je dokonalý. Pardon. Primitívnosť zostavenie tratí nemá obdoby a dizajnéri sa rozhodli súťažiť v hre: „Kto rýchlejšie zostrojí rýchlostnú skúšku“ a nebudem ďaleko od pravdy, ak si pomyslím, že ich vytvorenie trvalo približne rovnakú dobu ako ich virtuálne prejdenie. Hardwarovo náročné to teda je – ale na môj hardware v podobe nervovej sústavy.

INTERFACE 1 / 10
Vľavo, vpravo, plyn, brzda, radenie rýchlostí, ručná brzda, 2 pohľady (priviazaný k nárazníku a letiaci za autom) a respawn vozidla. Toť vsjo. Všetko by bolo v úplnej pohode, keby ručná brzda fungovala poriadne, šmyky sa dali kontrolovať aspoň čiastočne a keď už zatlačíte ručnú brzdu, tak si vezmite aspirín, neexistuje totiž niečo také, ako zatočenie automobilu dovnútra zákruty v polovici jej polomeru po pridaní plynu. Prd (Aaa, much better :). Autíčko musí zastaviť a až potom sa mu uráči pohnúť. Nereálne ovládanie a správanie sa vozidla podtrhuje abnormálne vyberanie zákrut. Vodič, teda ja, som nedokázal pootočiť virtuálnym volantom viac ako 15° a to skutočne nekecám. Keď som pri štyridsať kilometrovej rýchlosti nebol schopný vybrať 45° zákrutu, spadla mi úplne sánka a väčšinu zákrut tak musíte vyberať zdržujúcim šmykom, inak skončíte v najbližšom strome. Idylka? Jasné, svet za mrežami nápravno-výchovného ústavu istotne... aspoň si to myslia tvorcovia. Ak aj vy, zrejme si užívate nedobrovoľný pohyb za mrežami a papáte denne tabletky, tety v bielych pláštikoch sa milo usmievajú a ten pako odvedľa slintá ako pes. Pre vás je ovládanie malinou. Vrchol všetkého je, že sa počas hrania nedá z hry prejsť do systému inak ako za použitím božského ALT+F4. Priebeh šampionátu sa chvalabohu ukladá automaticky.

HRATEĽNOSŤ 2 / 10
Má to štyri kolesá, tak tomu dám jednu hviezdu a na viac ani keby ste ma fernetom ponúkali... aj keď. Ovláda sa to príšerne, vyzerá to ako submasívna štyridsiatnička, tuhá fajčiarka po 12 pôrodoch a hrá sa to o niečo lepšie. Dôvodov na zatracovanie je však dosť. V hornej časti obrazovky sa nachádza úzky obdĺžnik vyjadrujúci zostávajúci úsek potrebný k dokončeniu RZty. Je rozdelený na 3 časti a rozumný človek by očakával, že je rozdelený na 3 rovnaké časti, keď je tak graficky vyobrazený (meral som pravítkom, takže bacha). Ale nie, povedali si chlapci (dievčatá nie, tie nie sú schopné až takých zverstiev) v Oxygene a dali jednu časť dlhú tri minútky a poslednú 40 sekúnd. Človeka to naštve. Dosť.

Zvuky rozoberať nebudem (a ani tú jednu skladbu v hre), ale načasovanie poskytnutia informácií o blížiacej sa zákrute je príliš nepraktické – niekedy zaznie v jednom momente niekoľko výkrikov „vľavo, vpravo, vľavo“, hoci sú tieto zákruty oddelené desať metrovou rovinkou. Spolujazdec nepomáha, ale čo ste čakali od zaostalého dementa, ktorý je rád, že sa na prechádzke vozí autíčkom. Brrrrm, brrrrrm.

          

Poškodenie je vyriešené šalamúnsky. Môžu vám odpadnúť nárazníky. Demolačný model za všetky drobné. Toto všetko by však nevadilo, keby sa auto nesprávalo ako krabica od mlieka. Áno myslím tú papierovú. Skúste si ju kopať (odporúčam prázdnu, lebo po voleji budete nemilo prekvapený, rovnako ako ja... a viac menej aj všetci naokolo) a v reáli si vyskúšate fyzikálny model. Škatuľa pláva po ceste ako člnok na ropnej škvrne, odráža sa od prekážok ako spomínaný papierový zázrak. Po jemnej kolízií so zábradlím tátoš nadskočí, otočí sa okolo svojej osi a tvári sa ako správny šampión. Simulácia to rozhodne nie je, ale toto má ďaleko aj do arkádového modelu a nedokážem to prirovnať k ničomu. A to som plakal nad hrateľnosťou Ford Racingu 3. Tak mi treba, ERC nie je vôbec, ale vôbec zábavná hra na dlhšie ako 5 minút denne.

MULTIPLAYER 10 / 10
Trvám si na svojom a dávam plné hodnotenie za jeho absenciu.

ZVUKOVÉ EFEKTY 2 / 10
Serióznosť komentára som prebral v hodnotení hrateľnosti a teraz si prejdeme zvuky. Dabing je nevýrazný, ale zvuk motora je lahôdka – pre fanúšikov starého vysávaču značky ETA, ktorý mala v 80.rokoch vďaka našim „rudím přátelům“ takmer všetky domácnosti. Škoda, že tento skvost už nemáme v našom príbytku, ale pri započúvaní sa do pradenia motoru neznámeho vozidla z ERC (všetky znejú rovnako, takže je jedno, o ktorý voz sa jedná) som si spomenul a vysoké „vžhuuuuuuu“ a „ééééééééééééé“.

HUDBA 1 / 10
Jedna skladba znejúca v menu ma dostala do neskutočného orgazmu a celé dni nepočúvam nič iné ako nedefinovateľný zhluk tónov, ktorý by sa skôr hodil do „cvokhauzu“.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 2 / 10
Náročnosť záleží na troch kritériách a ani jedno nie je pri Euro Rally Champion splnené, tak teraz rozmýšľam, prečo som dal až jednu hviezdičku. Ale mazať to už nebudem, tak poďme na to.

1) vybalancované voľby obtiažnosti
2) prijateľné ovládanie vozidla a jeho zvládnutie
3) zábava pri pokorovaní rekordov

Nebudem to opakovať 3x, takže postačí len jedno veľké NIE vzťahujúce sa na každú podmienku. Pri najmenšej obtiažnosti boli kočiare podivne manipulovateľné a nešlo to ovládať. Pri najväčšej to behalo do neprirodzených šmykov a taktiež sa to nedalo ovládať. Zábavnosť a moment, ktorý by vás mal udržať pri monitoroch je prekonávanie vlastných možností, ale keďže pri 45 km/h mal automat zaradenú už štvorku (nie som barbar, ale vtedy ja osobne siaham na riadiacu páku s myšlienkou preradenia na tretí prevodový stupeň na Felícii 1.6 a neverím, že rally vozidlá nie sú na tom horšie), otáčkomer behal ako splašený hore - dole, rýchlejšie ako stovkou nepôjdete a lesník bol zrejme poriadny sadista. Vysadil stromy na takých miestach, kde do nich jednoducho musíte vraziť (v zákrutách) a keď sú vzdialené od krajnice 20 cm, je to trochu frustrujúce a to náročnosti nepridá.

Protivníci sú raz (častejšie) super-inteligentný jazdci s raketovým motorom v zadku a dosahujú skvelé časy. Inokedy na vás nemajú. Preto som ja končil buď prvý alebo posledný (raz za celú sezónu sa mi podarilo umiestniť na tretej priečke. Auto si totiž zmyslelo, že dostane pri pomalom prejazde poslednej, miernej zákruty v 30 km/h neriedený šmyk a skončil som v najbližšom strome). Celej sezóny sa zúčastňuje 16ka pretekárov a po každej rýchlostnej skúške ste bodovo ohodnotený. Kto bude mať po poslednej trati na svojom tričku najviac bodov, je boss a môže sa radovať. Aj keď nepoznám nikoho, kto by mohol pri hraní dosiahnuť aspoň náznak radosti. Navyše sú časové rozostupy jazdcov minimálne (na 3,5 min. trati je to maximálne +8 sekúnd a pri 6 minútovej asi 16 s) a to ešte neviete, že časy sa nemenia pri zvolení inej kategórie vozidla, čo je pekné svinstvo. Vlastne to už viete. To s rally má spoločné asi toľko ako ja s vychutnávaním si vegetariánskeho polystyrénu.

            

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 2 / 10
Dnes som mal napokon ešte dobrý deň a pre krvou podliate oči sa vyskytli aj radostné chvíle v príjemnej spoločnosti, čo sa muselo prejaviť na optimistickom hodnotení. Je to však stále hrôza a strach. Po mojej úsmevnej príhode (keď som po zdrvujúcom úsilí vydržať pri Ford Racingu 3 zakričal na oblohu: „Toto je všetko, čo dokážeš?“) asi prejdem na nejakú vieru. Niekto tam hore ma vypočul a ponúkol mi jednu z najhorších závodných hier, aké som kedy hral. Distribútor počúva na meno Brain in a Jar (s podtitulom Driving Development) a pevne verím, že čoskoro zanikne. Aj Knight Rider 2 je totiž lepší a vydrží rovnako dlho. Konečne nastala slastná chvíľa a ja môžem s úsmevom na tvári odkliknúť položku Uninstall Euro Rally Champion. Bye, bye bitch.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najmladší pivovar na Slovensku má rozlohu dvojizbového bytu

Najmenší, najdlhšie budovaný a najlacnejší. Rodinný mikropivovar Hudák si môže pripísať hneď niekoľko naj.

KOMENTÁRE

Z celého sveta: Ako sa karikaturisti smiali z Donalda Trumpa

Karikatúry Trumpa z celého sveta.

DOMOV

Z Petrohradu do Pekingu. Podpredsedníčka úradu zo Smeru spoznáva svet za štátne

Vitteková išla na kontrolnú cestu do Číny, hoci nie je inšpektorka.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si najlepšie produkty roka 2016 podľa portálu recenzie.sme.sk

Ocenili sme najlepšie produkty za rok 2016 v dvadsiatich kategóriách od televízorov až po chytré hodinky.

Na Kube sa o šimpanzy nestarajú v ZOO, majú ich doma

Galéria s prírastkami do svetových Zoologických záhrad.

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Deti mali vyššiu šancu prejavovať znaky autizmu, ak fajčila ich babka z matkinej strany.

Fotosyntézu spustili v umelej hmote, čistí vzduch a vyrába čistú energiu

Zariadenie zatiaľ vyskúšali len pri modrom svetelnom spektre.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 9 102
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 410
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 533
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 379
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 997
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 509
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 877
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 089
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 717
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 610

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop