SAN FRANCISCO, BRATISLAVA - Každá technologická spoločnosť chce sledovať návyky používateľov a získať tak cenné informácie popisujúce záujmy, denný režim a emócie pri konzume digitálneho obsahu. Všetko s cieľom vyladiť reklamný systém tak, aby bol čo najúčinnejší.
Ak však vezmete do rúk cudzí mobil, môžete sa dozvedieť hrubé návykové črty i bez toho, aby ste museli so zvedavosťou prečítať každú správu a esemesku, či prehliadnuť si fotografie a videá.
Podľa magazínu Gizmodo postačí, ak v operačnom systéme nazriete do štatistík využitia batérie.
Naskytne sa vám tak prehľad o tom, pri ktorej z aplikácií strávil používateľ najviac času v posledných 24 hodinách, či v celom uplynulom týždni. Rýchlo odlíšite pracanta striehnuceho na firemné e-maily od koketného záletníka baviaceho sa pri chate, či milovníka hudby, elektronických kníh alebo zábavných videí na YouTube.
Každý z nás používa mobil odlišným spôsobom a tak nie je zložité vyhodnotiť, kto má aké návyky. O tom, že batérie dokážu byť aj spoľahlivým identifikátorom ľudí pri anonymnom prístupe k službám svedčí aj dávnejší prieskum.
Ten zistil, že ak budú skripty sledovať užitočnú kapacitu batérie a úroveň nabitia, dokážu identifikovať ľudí naprieč rôznymi webmi bez toho, aby sa museli prihlasovať alebo značkovať cookiesmi.