Najpozitívnejšie vnímanú značku na internete má aukčná stránka eBay, tvrdí spoločnosť Envisional monitorujúca internet. Za ňou nasledujú značky HP, Dell, Mini a UPS - všetky sa na webe spomínajú oveľa častejšie v pozitívnom ako v negatívnom kontexte. Naproti tomu najčastejšie kritizovanými firmami na webe sú nadnárodné giganty McDonald's, Coca-Cola, Wal-Mart, Nestlé a Unilever.
Envisional svoj rebríček zostavil na základe monitorovania webových stránok a diskusných fór, v ktorých sa jednotlivé značky spomínali - sledoval však len sto najväčších spoločností kótovaných na newyorskej burze.
Rebríček najčastejšie spomínaných mien, v pozitívnom i negatívnom význame, vedie softvérový gigant Microsoft nasledovaný firmami Google, Yahoo, Sony a HP. Microsoft je však zároveň šiesty v rebríčku najmenej obľúbených spoločností.
Autor: tb