STUTTGART, BRATISLAVA. Cez desiatovú prestávku si v práci naťukáte nákup do počítača a keď po fajronte odšoférujete domov, môžete sa pustiť do vykladania. Všetko, čo ste potrebovali nájdete priamo v kufri auta.
Takýto obchodný model testuje v nemeckom Stuttgarte automobilka Daimler AG, ktorá chce na trh uviesť technológiu Smart Ready to Drop. Zmluvná špeditérska firma dostane pri každom nákupe jednorazový kľúč na odomknutie kufra batožinového priestoru pre odovzdanie zásielky.
Systém podľa magazínu Digital Trends generuje jedinečné kódy pri každom úspešnom zrealizovaní objednávky a celú transakciu uzatvára až po tom, čo špedičná spoločnosť kufor zavrie a zamkne ho. Zaistí sa tým nielen bezpečnosť automobilu, ale aj istota, že špeditér ho po zložení zásielky uzamkne.
Zmluvnými firmami sú v testovacej prevádzke Amazon, Allyouneed Fresh, Fashion ID a DHL, ešte tento rok chce firma rozšíriť program do ďalších nemeckých miest.
Podobný systém už nejaký čas skúša na domácej pôde firma Volvo. Odozvy spotrebiteľov svedčia o tom, že ide o atraktívny doručovací systém. Pozitívne ohlasy prichádzajú aj od špeditérov, ktorí dokážu uložiť zásielky na cieľovom mieste neraz jednoduchšie a rýchlejšie, ako pri živom kontakte s príjemcom.