Muži, ženy, deti a starci z DTF Games pre nás chystajú konkurenciu pre Blitzkrieg a to v podobe gamesky Great Battles of WW2: Stalingrad. Ak máte záujem si hru vyskúšať, demo by sa malo niekde povaľovať na našom webe. Teraz už ale k podstate. Stalingrad je teda ďalší prírastok do rodiny realistických vojenských RTSiek. Čím chcú ale autori zaujať, keď tu na hernom trhu máme veľmi podobné a kvalitné hry?
Stalingrad sa odohráva v čase od júla 1942 do januára 1943 a v tomto období sa nám pokúsi porozprávať príbeh jednej z najdôležitejších udalostí druhej svetovej vojny. V Stalingrade si budete môcť vyskúšať obidve zúčastnené strany, menovite armádu Wermachtu a Červenú armádu. Hra teda logicky obsahuje dve kampane, ktoré zahŕňajú 36 normálnych a 7 tajných misií, ktoré by mali odkryť málo známe fakty o tejto historickej udalosti. Prioritou celej hry je realistické stvárnenie celej bitky o Stalingrad, autori sľubujú, že každá misia, ktorú budete hrať má podklad v reálnej histórii. Mapy jednotlivých misií boli tiež robené na základe skutočných máp a fotografií. Takže by to mala byť taká herná encyklopédia tejto hroznej udalosti.
K realistickému zobrazeniu nestačia len reálne mapy ale aj jednotky. DTF Games sľubujú 150 rôznych jednotiek, čo je vcelku úctyhodné číslo. Všetky tieto jednotky by mali byť vytvorené na základe skutočných podkladov. V hre by sa ďalej mali objaviť aj tajné a experimentálne zbrane, ktoré sa v ostatných hrách tohto tipu ešte neobjavili. Napríklad zaujímavo znejúca húfnica "Sturer Emil", protitankové delo PZB-41/28 alebo ruská obrnená útočná pechota. Okrem jednotiek by mali byť aj budovy ako Stalingradská železničná stanica vytvorené na základe reálnych podkladov z danej doby.
Ďalšími neoddeliteľnými súčasťami každej hry sú grafika a engine. Stalingrad beží na engine, ktorý bol využitý v Blitzkriegu. Vizuálna stránka je teda v podstate identická s ním, s menšími zmenami najmä čo sa týka detailov niektorých jednotiek. Autori ale kompletne zmenili štatistiky jednotiek, počnúc ich dostrelom, dohľadom, výdržou atď. Dá sa povedať, že pritvrdili, takže aj v tomto smere sa autori na 100% držia svojho fanatizmu pre realizmus.
Finálna verzia hry údajne nebude obsahovať multiplayer, ktorý by sa mal objaviť až v samostatnom patchi. Soundtrack k hre má na svedomí St. Peterburgská skupina SKAFANDR, ktorá hra akúsi odnož metalu, čo sa mne osobne celkom pozdáva. Hudba vraj podľa slov autorov vystihuje krvavú bitku o Stalingrad, čo môžem len potvrdiť.
Po tom čom som hral demo na túto hru, mám však viac-menej rozpačité pocity. Realita sa síce autorom nedá vytknúť, bitky sú naozajstnou výzvou a možno by s nimi mal problém aj skutočný generál. Keď sa na to ale pozriem z inej stránky, hra okrem realistického stvárnenia krviprelievania pri Stalingrade neprináša nič nové a bude určená vyslovene len pre fanatikov do takéhoto tipu hier.