SME

Dungeon Lords – kostlivci, traste sa!

Počuli ste už o krásnom stredovekom hard-core RPG v reálnom čase s prvkami Matrixu a Star Wars? Vravíte, že nič také neexistuje? Omyl. To všetko nám predvedie hra z dielní Heuristic Park. Posvieťme si na ňu v dnešnom preview.

Zaujímavosťou je prvý dátum vydania stanovený na jar roku 2004. Dvanásť mesiacov ubehlo ako voda a hry nikde. Autori však stále pilne pracujú a dúfajme, že momentálne odstraňujú posledné chybičky krásy a pripravujú sa na, tentokrát už 100-percentne istý (aj keď človek nikdy nevie...), dátum vydania. Prednedávnom bolo vypustená prvá a posledná demoverzia hry, tak sa na ňu spoločne pozrime.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako bolo už v úvode spomenuté, hoci ide o hard-core RPG, celá hra sa bude odohrávať v reálnom čase a bude niesť väčšie prvky akčnosti a zjednodušenia. Hlavný designer D.W. Bradley, ktorý má za sebou to naj zo série Wizardy, sa tak rozhodol najmä z dôvodu komerčného neúspechu klasického RPG Wizards & Warriors. Našťastie sa držal hesla "všetkého s mierou" a sám hráč má na výber. Najlepšie je to vidieť hneď na začiatku, keď si môže neskúsený jedinec zvoliť svoje vysnívané povolanie a hra automaticky prideľuje bodíky k príslušným vlastnostiam.

SkryťVypnúť reklamu

HLAVNÝ HRDINA
Pred tým než sa pustíte do hry je jasné, že si treba vytvoriť postavu, s ktorou budete všetky dobrodružstvá vo virtuálnom svete prežívať. A veru, na tento kreatívny moment sa môžete tešiť, pretože naozaj je z čoho vyberať. Najskôr je potrebné zvoliť rasu z klasických (ľudia, elfovia, trpazlíci) alebo z úplne novej, neľudskej skupiny damigóthov (orks, gnolls, trolls...). Každá postava má nejaké dispozície, napríklad si ťažko predstaviť inteligentného trolla, že áno... Nezabudnime však aj na prepracovanú ponuku rôznych úprav výzoru, kde budete mať čo robiť, aby ste sa v toľkých parametroch nezamotali. Každá postava má šesť vlastností, od ktorých sa bude odvíjať zložitý strom povolaní a schopností. Zameriavať sa len na jednu vlastnosť bude rovnako nerozumné, ako vylepšovať všetky naraz, takže každý bude musieť nájsť tú svoju zlatú strednú cestu. Pri kombinácií s najrôznejšími predmetmi ako prstene, opasky, helmy alebo brnenia sa z vás šmahom ruky môže stať skutočný hrdina. A to už stojí za vyskúšanie :).

SkryťVypnúť reklamu

PRÍBEH
Každopádne aj príbeh by mal byť silnou stránkou kvalitného RPG, tak sa poďme pozrieť, ako obstojí Dungoen Lords. Všetko sa začína úmrtím mocného mága na strane dobra - Galdryna. Jeho najsilnejší spojenec, lord Davenmor, má za úlohu udržať v ríši poriadok a pokoj. To sa nanešťastie nepáči lordovi Barrowgrimovi (tak na takýchto slovách by mali cvičiť redaktori televíznych novín:), ktorý sústavne vysiela armády rôznej zberby na kráľovstvo s cieľom vyvolať paniku a v neposlednom rade zničiť ríšu. Lord Davenmor mu zo strachu sľúbi svoju dcéru. Tá však radšej ešte pred sobášom vezme nohy na ramená, ako by mali slúžiť odpornému lordovi. Barrowgrim zo zlosti pošle celú svoju armádu raz a navždy zničiť a ovládnuť ríšu... V týchto miestach sa začína naše epické dobrodružstvo. Autori sa hlavne chvália hutnou atmosférou a napínavým dejom. Uvidíme, čo z toho nakoniec vzíde.

SkryťVypnúť reklamu

PROSTREDIE
Centrom celého diania je hlavné mesto – Davenmortovo sídlo, obývané ľuďmi. Keď vás dobrodružný nos zavedie až ďaleko na sever narazíte na tvrdohlavých trpaslíkov, naopak na juhu žijú kadejaké potvory damegóthske, na západe v hustých zelených lesoch vládnu vznešení elfovia a čo je najdôležitejšie, všade sa bude nachádzať množstvo hradov, zámkov a dungeonov, ktoré čakajú len na to, kedy ich zbavíte otravných kostlivcov, goblinov a podobne. Už podľa uverejnených screenov je jasné, že ani na grafiku autori nezabudli. Pri pohľade na nádherné scenéria, starobylé kobky a rôzne efekty mi určite dáte za pravdu. Čo naviac poteší priaznivcov Star Wars sú magické meče horiace modrým plameňom, takmer totožné so svetelnými mečmi. V finálnej verzii sa zrejme dočkáme nespočetného množstva podobných pomôcok na boj zblízka, z diaľky alebo na obranu. A to ešte nepomínam úžasné animácie kúziel a vplyv prostredia. Mágia sa dopracovala na vysokú úroveň a mocné kúzla ako spomalenie času (obdoba bullet-time) vám častokrát zachránia život.

SkryťVypnúť reklamu

DOJMY Z DEMA 
Demoverzia nás zavedie na začiatok hry do oblasti Fargrove. Bez akéhokoľvek vysvetlenia sa ocitáte uprostred lesa, pred vami cestička, všade vôkol tajomný les. Scenéria ako vyšitá, tak hor sa do akcie. Po chvíli putovania narazíte na posla Simona, ktorý vám vysvetlí svoju situáciu, ale všetko podstatné ostáva skryté. Dialógy sú veľmi strohé, na každú otázku dostanete odpoveď maximálne tak na jednu vetu. Neviem, nakoľko sa bude plná hra líšiť, ale som zvedavý, ako chcú autori takýmto štýlom rozhovorov naplno rozviesť celý príbeh. Kamera je zavesená nad vaším chrbtom, čo občas spôsobuje orientačné problémy (najmä vo vegetácií), ale môžete rotovať aj zoomovať.

Trošku ma zarazil herný svet v praxi, ktorý pôsobí neuceleným a pozliepaným dojmom. Jednotlivé zložky sa navzájom neovplyvňujú. Napríklad pri rozhovore so Simonom na mňa od chrbtu zaútočila svorka vlkov, nejakých 5-6 kusov. Kde sa tam asi zobrali, keď ešte pred necelou minútou som "čistil" okolie? No dobre, cez to sa prekúšem, ale nasledovala humorná scénka, keď som zápasil so svorkou vlkov ani nie dva metre od Simona, ktorý bez záujmu stál na mieste... Keď vlci skončili u mňa (na začiatku hry pochopiteľne nie je proti svorke žiadna šanca), otočili sa a pomaly odchádzali späť do lesa. NPC stojaca hneď vedľa ich vôbec nezaujímala!

SkryťVypnúť reklamu

Verme, že na takýchto nedostatkoch autori do vydania plnej hry popracujú, pretože uveriteľnosti herného sveta to príliš neprospieva. Keď už sme pri tom boji, pôsobí v niektorých miestach chaoticky, najmä čo sa týka bojov vo väčšom rozsahu. Na taktizovanie veľa času nezostáva a ak nie ste s ovládaním naplno stotožnení, neraz sa zvrhne na hysterické búšenie do klávesnice. Na druhú stranu je k dispozícií paleta komb, ktorými v správnom načasovaní vyradíte aj viacerých nepriateľov súčasne (čo vyzerá naozaj veeeľmi dobre;).

Nemálo hodín zábavy sľubuje taktiež multiplayer o ôsmych hráčoch a ten u RPG nebýva zaužívaným zvykom. Uvidíme, či sa D.W. Bradleymu podarí prekonať samého seba a či do obchodov príde skutočne kvalitná hra. Zatiaľ tomu všetko nasvedčuje, tak držme vývojárom z Heuristic Parku všetky palce!

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Ján Cibulka

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 1 ďalší 1
Asteroid 2024 YR4 zachytený Webbovým teleskopom.

Objekt je doteraz najmenší, aký Webbov teleskop zameral.


TASR 1
Ilustračná snímka.

(Ne)vedecký newsletter Tomáša Prokopčáka.


4
Misia Fram2 je pomenovaná po nórskej prieskumnej lodi.

Kapsula za pomoci padákov dosadla do vôd Tichého oceánu.


TASR

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 316
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 944
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 076
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 790
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 392
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 115
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 398
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 374
SkryťZatvoriť reklamu