MENLO PARK, BRATISLAVA. Keď Facebook v roku 2014 odkúpil populárnu službu WhatsApp, všetkých používateľov ubezpečoval o tom, že dáta nepridruží k tým, ktoré používa vo svojich iných projektoch. To sa však v týchto dňoch mení.
Firma informovala o tom, že začína zdieľať niektoré z informácií, aby zvýšila účinnosť svojej reklamy. Zaujímajú ju telefónne čísla, informácie o aktivite a údaje, ktoré používatelia vypísali vo svojich profiloch.
Kým niektoré z dát je možné v profile zakázať pre tento typ zdieľania, iné sa budú prenášať medzi cloudom bez obmedzení. Facebook chce týmto spôsobom zefektívniť svoju investíciu, ktorá prináša tržby za úspešnú a účinnú reklamu.
Súčasne podľa BBC existujú snahy otvoriť platformu pre biznis podobným spôsobom, ako sa to deje pri Facebooku. Objednávanie tovarov, leteniek, vyúčtovanie či úhrady, všetko bude môcť prebiehať aj v tomto novom svete.
Samotná komunikácia však zostáva naďalej bezpečná a utajená. Keďže je šifrovaná na celej trase medzi používateľmi, o jej obsahu nič netuší ani samotný prevádzkovateľ. Preto nemôže používať kľúčové slová zo správ na to, aby ich aktívne použil pri práci s reklamou.
Kupovanie služieb a rozširovanie internetového impéria sa stalo v posledných rokoch silnou stratégiou pre všetky úspešné spoločnosti. História ukazuje, že kým niektoré kúpy boli skutočne výhodné, iné priniesli vyššie straty, akoby bol ktokoľvek ochotný pripustiť.