MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Kto nezobrazuje reklamy fér, ten sa objaví na nižších priečkach vyhľadávača. Zachráni ho iba jedinečný obsah, ktorý neponúka nik z konkurencie. Google ohlásil nové pravidlá, ktoré počítajú s trestaním mobilných webov s otravnou reklamou.
Na nižšie priečky klesnú weby, ktoré zakrývajú obsah reklamou, s reklamou, ktorú treba vypnúť ťuknutím na krížik, ale aj tie, na ktorých sa reklama zobrazuje pred rolovaním na samotný text. Google chce novou taktikou podporiť lepšiu čitateľnosť mobilných webov, ale aj svoje obchodné zámery.
Nové opatrenia majú utlmiť protireklamné nálady ľudí, ktorí si do svojich zariadení inštalujú nástroje na blokovanie reklamy. Tá je dôležitým zdrojom príjmov a nie je tajomstvom, že na mobiloch ju blokujeme oveľa menej ako na notebookoch a počítačoch. Potrebné nástroje dlhší čas neboli dostupné, pretože ich firmy nechceli pustiť do obchodov s aplikáciami.
Google sa preto podľa magazínu The Verge pokúsi upratať trh, aby mobilné weby s reklamami boli prijateľnejšie. Príjmy z mobilných reklám sú kľúčové pre Facebook i Google, rovnaká situácia je aj pri ďalších technologických firmách.
Posledné roky ukazujú, že odchod k platenému obsahu nie je riešením pre masy predplatiteľov. Oveľa atraktívnejšie je hľadať financovanie v reklame, z ktorej prevádzkovatelia veľkých sietí berú provízie za zobrazenia, či úspešné kliknutia.