SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Trvalo iba dva dni, kým vývojári Adblock Plus prekonali novú technológiu Facebooku. Mala ochrániť reklamy na sociálnej sieti pred zablokovaním.
Podľa magazínu Digital Trends sa situácia začína ponášať na boj medzi dvojicou firiem. Kým vývojári nástroja proti zobrazovaniu reklám argumentujú, že používateľ má právo odmietnuť na internete obsah, ktorý si nevyžiadal, Facebook hovorí o financovaní svojich služieb.
Sociálna sieť teraz môže pritvrdiť a pred zobrazením ostatného obsahu skontrolovať, či sa reklamy v prehliadači naozaj zobrazili. Zároveň argumentuje, že filter reklamy nie je dokonalý a môže odstrániť aj obsah, ktorý vytvorili priatelia či známi používateľov.
Google, Facebook či ďalšie firmy neúčtujú poplatky za používanie svojich služieb. Vďaka tomu získali masy používateľov, no zároveň musia nájsť iné zdroje financovania.
Je iba otázkou času, kým sa na trhu objaví kompromis, ktorý zachová súčasné fungovanie bez toho, aby sa používatelia cítili utláčaní nadmernou reklamou.
Možných riešení je niekoľko: od plateného prémiového prístupu bez reklám až po zodvihnutie poplatkov za reklamu, aby sa jej objem znížil. To však vždy prináša riziko, že inzerenti odskočia ku konkurencii.