MENLO PARK, BRATISLAVA. Facebook nasadzuje technológiu, ktorá pretlačí inzerciu do internetového prehliadača aj vtedy, ak používate niektoré z rozšírení pre blokovanie reklamy. Ak ste doposiaľ úspešne čistili sociálnu sieť od nežiadaného balastu, začne sa vám zobrazovať vo vynovenej podobe.
Firma svojim rozhodnutím reaguje na narastajúce trendy v blokovaní reklamy na počítačoch. Chce si udržať svoje tržby, ktoré v celej reklamnej sieti dosahujú výšku 5 miliárd dolárov ročne. Pätina z nich pripadá práve na počítače. Keďže Facebook neúčtuje poplatky za používanie svojich služieb, financovanie kryje práve z týchto aktivít.
Nový prístup k zobrazovaniu reklamy sa podľa BBC pokúsi prelomiť doterajší prístup. Buď sa na vás valila reklama neobmedzene, alebo ste ju pomocou nástrojov účinne odstrihli v úplnom rozsahu. Po novom si budete môcť postupne nastaviť reklamný systém tak, aby vás neobťažoval reklamou, ktorú považujete za obťažujúcu.
Kŕčové žily, vybočené palce, plešiny a vrásky - to všetko budete môcť odhodiť do koša s istotou, že sa k vám nevrátia vo vynovenej podobe. Facebook využije svoju reklamnú sieť, aby výkyvy v zobrazovaní kompenzoval.
Kým za prijateľné a populárne reklamy zaplatia inzerenti štandardný paušál, za nepopulárne si budú musieť priplatiť, aby ich objem poklesol. Tak, ako Facebook v minulosti v niekoľkých vlnách riešil ochranu súkromia a vypočul si pri nich kritiku verejnosti, sa rovnako aktívne začne venovať aj reklame.
Podobný trend sa rysuje aj u ďalších významných prevádzkovateľov služieb. Hoci blokovanie reklamy nie je náročné a funguje spoľahlivo, je v moci vývojárov siahnuť po technológiách, ktoré blokovanie reklám komplikujú a znemožňujú.
Reklamy sú nástrojom, ktorý prenáša bremeno spoplatnenia obsahu od samotných konzumentov na firmy, ktoré sú ochotné zaplatiť za umiestnenie reklamy. Môžeme očakávať, že v najbližších rokoch sa reklamný trh zmení, no zachová si dynamiku svojho rastu a udržateľnosť.