SME

Blokujete reklamy? Facebook ich pretlačí nasilu

Nová reklamná politika má zaistiť, aby sa vám z očí stratili reklamy, ktoré vám prekážajú.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Facebook nasadzuje technológiu, ktorá pretlačí inzerciu do internetového prehliadača aj vtedy, ak používate niektoré z rozšírení pre blokovanie reklamy. Ak ste doposiaľ úspešne čistili sociálnu sieť od nežiadaného balastu, začne sa vám zobrazovať vo vynovenej podobe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Firma svojim rozhodnutím reaguje na narastajúce trendy v blokovaní reklamy na počítačoch. Chce si udržať svoje tržby, ktoré v celej reklamnej sieti dosahujú výšku 5 miliárd dolárov ročne. Pätina z nich pripadá práve na počítače. Keďže Facebook neúčtuje poplatky za používanie svojich služieb, financovanie kryje práve z týchto aktivít.

SkryťVypnúť reklamu

Nový prístup k zobrazovaniu reklamy sa podľa BBC pokúsi prelomiť doterajší prístup. Buď sa na vás valila reklama neobmedzene, alebo ste ju pomocou nástrojov účinne odstrihli v úplnom rozsahu. Po novom si budete môcť postupne nastaviť reklamný systém tak, aby vás neobťažoval reklamou, ktorú považujete za obťažujúcu.

Kŕčové žily, vybočené palce, plešiny a vrásky - to všetko budete môcť odhodiť do koša s istotou, že sa k vám nevrátia vo vynovenej podobe. Facebook využije svoju reklamnú sieť, aby výkyvy v zobrazovaní kompenzoval.

Kým za prijateľné a populárne reklamy zaplatia inzerenti štandardný paušál, za nepopulárne si budú musieť priplatiť, aby ich objem poklesol. Tak, ako Facebook v minulosti v niekoľkých vlnách riešil ochranu súkromia a vypočul si pri nich kritiku verejnosti, sa rovnako aktívne začne venovať aj reklame.

SkryťVypnúť reklamu

Podobný trend sa rysuje aj u ďalších významných prevádzkovateľov služieb. Hoci blokovanie reklamy nie je náročné a funguje spoľahlivo, je v moci vývojárov siahnuť po technológiách, ktoré blokovanie reklám komplikujú a znemožňujú.

Reklamy sú nástrojom, ktorý prenáša bremeno spoplatnenia obsahu od samotných konzumentov na firmy, ktoré sú ochotné zaplatiť za umiestnenie reklamy. Môžeme očakávať, že v najbližších rokoch sa reklamný trh zmení, no zachová si dynamiku svojho rastu a udržateľnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu