SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Blokujete reklamy? Facebook ich pretlačí nasilu

Nová reklamná politika má zaistiť, aby sa vám z očí stratili reklamy, ktoré vám prekážajú.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Facebook nasadzuje technológiu, ktorá pretlačí inzerciu do internetového prehliadača aj vtedy, ak používate niektoré z rozšírení pre blokovanie reklamy. Ak ste doposiaľ úspešne čistili sociálnu sieť od nežiadaného balastu, začne sa vám zobrazovať vo vynovenej podobe.

Firma svojim rozhodnutím reaguje na narastajúce trendy v blokovaní reklamy na počítačoch. Chce si udržať svoje tržby, ktoré v celej reklamnej sieti dosahujú výšku 5 miliárd dolárov ročne. Pätina z nich pripadá práve na počítače. Keďže Facebook neúčtuje poplatky za používanie svojich služieb, financovanie kryje práve z týchto aktivít.

Skryť Vypnúť reklamu

Nový prístup k zobrazovaniu reklamy sa podľa BBC pokúsi prelomiť doterajší prístup. Buď sa na vás valila reklama neobmedzene, alebo ste ju pomocou nástrojov účinne odstrihli v úplnom rozsahu. Po novom si budete môcť postupne nastaviť reklamný systém tak, aby vás neobťažoval reklamou, ktorú považujete za obťažujúcu.

Kŕčové žily, vybočené palce, plešiny a vrásky - to všetko budete môcť odhodiť do koša s istotou, že sa k vám nevrátia vo vynovenej podobe. Facebook využije svoju reklamnú sieť, aby výkyvy v zobrazovaní kompenzoval.

Kým za prijateľné a populárne reklamy zaplatia inzerenti štandardný paušál, za nepopulárne si budú musieť priplatiť, aby ich objem poklesol. Tak, ako Facebook v minulosti v niekoľkých vlnách riešil ochranu súkromia a vypočul si pri nich kritiku verejnosti, sa rovnako aktívne začne venovať aj reklame.

Skryť Vypnúť reklamu

Podobný trend sa rysuje aj u ďalších významných prevádzkovateľov služieb. Hoci blokovanie reklamy nie je náročné a funguje spoľahlivo, je v moci vývojárov siahnuť po technológiách, ktoré blokovanie reklám komplikujú a znemožňujú.

Reklamy sú nástrojom, ktorý prenáša bremeno spoplatnenia obsahu od samotných konzumentov na firmy, ktoré sú ochotné zaplatiť za umiestnenie reklamy. Môžeme očakávať, že v najbližších rokoch sa reklamný trh zmení, no zachová si dynamiku svojho rastu a udržateľnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sociálne siete

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Facebook
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kedy sa dostanete na rad? Zverejnili podrobnosti očkovacej stratégie

Mladší ako 45 rokov sa dostanú na rad ako poslední.

Očkovanie v UNLP.

Koronavírus: Pribudlo 2 484 nových prípadov. Potvrdili aj ďalších sto úmrtí na covid (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS).
Komentár Petra Schutza

Na vaše prianie, madam

Opäť sa bude aj Kremeľ otriasať. Nie obavami, ale rehotom Putina.

Peter Schutz

Vlhovej brat: Aj v lyžovaní je politika. Každý chce s nami vybabrať

Vlha hovorí, prečo posledné preteky nedopadli podľa očakávaní.

Petra Vlhová, Boris Vlha

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Zoom

Zoom: Ukázali, aké dlhodobé problémy spôsobí Covid-19

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

Vedátorský podcast

Prečo sa magnetické pole Zeme hýbe a ako sa udrží mucha na stene?

Od muchy na stene až po kvantovú nadvládu a gravitačné vlny, Vedátorský podcast odpovedal na otázky poslucháčov.

Ilustračná foto