SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Google, Nokia, Apple aj Microsoft venovali roky práce tomu, aby pre svoje internetové služby vytvorili s podporou partnerov podrobné mapy sveta. Teraz sa k tejto snahe pripája aj firma Uber, ktorá pre svoj ambiciózny projekt pripravila 500 miliónov dolárov.
Mobilná aplikácia, ktorá zastrešuje taxi prepravu, od svojho vzniku využívala mapy spoločnosti Google. Doterajšia prevádzka naznačuje, že mapám chýbajú informácie, ktoré by zjednodušili prevádzkovanie služieb. Hoci pre firmu boli dobrým odrazovým mostíkom, chce sa spoľahnúť na svoje vlastné zdroje.
Firma chce podľa BBC podrobne zdokumentovať nielen cestnú sieť, ale aj miesta vhodné pre nastupovanie a vystupovanie. K základným vektorom komunikácií tak pribudnú podrobné mapy priľahlých plôch, parkovísk a občianskej vybavenosti po ich boku. K topografickým dátam sa majú viazať aj prevádzkové informácie, ktoré majú priblížiť informáciu o prepravnom ruchu v rôznych častiach dňa.
Uber začal so zbieraním dát pomocou automobilov už v minulom roku v niektorých častiach USA, v lete chce pilotný projekt podobného zamerania spustiť v Mexiku, aby sa mohol rozbehnúť do veľkých svetových metropol.