MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Zaplatíte iba raz, ale všetko, čo kúpite, bude môcť používať celá vaša rodina. Taká je nová stratégia firmy Google, ktorú firma nasadzuje v Androide pod názvom Family Library.
Stačí, aby ste vzájomne prepojili používateľské účty členov domácnosti a od tejto chvíle bude prístup k repozitáru Google Play zdieľaný. Celkovo je možné prepojiť dohromady až 6 účtov, takže ak si kúpite na jednom mobile niektorú z aplikácií, kníh alebo filmov, používať ich budete môcť aj na ďalších piatich.
Google rodinnú stratégiu v minulosti ponúkal iba pri niektorých multimédiách, odteraz chce všetko zjednotiť. Zamedzí tak tomu, aby viacerí členovia domácnosti museli pre zamedzenie opakovaných platieb používať na svojich mobilných zariadeniach rovnaký používateľský účet.
Google podľa magazínu First Post rodinný plán nasadzuje v týchto dňoch na najsilnejších svetových trhoch. Slovensko zatiaľ v zozname nie je. Firma nezverejnila plán spúšťania funkcie pre jednotlivé trhy, možno sa však domnievať, že medzi krajinami výnimky robiť nebude.
Firma môže vďaka novému programu získať informácie, vďaka ktorým bude môcť presnejšie cieliť reklamu. Ak sa ktokoľvek z rodiny pri vyhľadávaní či surfovaní stránok zaujíma o niektorú zo všeobecných tém, nie je vylúčené, že reklama z tohto segmentu zaujme aj ďalších členov v domácnosti.
Rovnakú funkcionalitu ponúka Google na platforme iOS už od roku 2014. Tam je navyše dostupná i funkcia synchronizácie fotografií, plánovača a údajov o pohybe.