SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Google chce tiež do sveta primiešať rozšírenú realitu

Čo pred rokmi začali múdre okuliare, to sa má zavŕšiť moderným headsetom.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Hoci múdre okuliare od Google zmizli z ponuky pre verejnosť a zostali iba špecializovaným riešením pre podniky, neznamená to, že vývoj na technológiách zastal. Firma pracuje na novom projekte, ktorý prepojí skutočný svet s digitálnym snívaním.

Kým Facebook so svojou technológiou Oculus Rift usilovne pracuje na virtuálnej realite, Google má iný plán. Pripravuje headset, ktorý do výhľadu na skutočný svet vnesie prvky rozšírenej počítačovej reality. Znamená to, že v zornom poli sa objavia kontextové dáta v grafickej i  textovej podobe.

Skryť Vypnúť reklamu

Nové zariadenie má byť podľa magazínu First Post nezávislé na mobile alebo počítači, dáta bude čerpať zo zabudovanej pamäti alebo cloudu.

Kým virtuálna realita žiada modelovanie celého obsahu, do ktorého používateľa vtiahne, rozšírená - či zmiešaná - realita iba pridáva digitálne prvky do existujúceho sveta. Predstavte si navigáciu ktorá značí na cestách a chodníkoch šípky v smere vášho kráčania, mapový program ktorý píše na domy názvy ulíc, alebo nákupného sprievodcu, ktorý vás vo výkladoch upozorňuje na prebiehajúce akcie.

Čo Google skromne začal pri svojich okuliaroch, to chce plne rozvinúť v headsete, ktorý by mal priniesť oveľa hlbší používateľský zážitok. Kým virtuálna realita láka hráčov, rozšírená realita dáva technológiám praktickejší kontext.

Skryť Vypnúť reklamu

Podrobné detaily projektu nie sú známe a Google ani neprezradil, kedy by chcel s technológiou vyrukovať na trh. Podobným smerom sa vo svojom vývoji uberá aj Microsoft, ktorý už koncepty svojich zámerov verejnosti predviedol.

Google po unáhlenom uvedení múdrych okuliarov na trh zvolil opatrnejšiu techniku vyčkávania. Chce zúročiť možnosti nových technológií v plnej sile prekvapenia, bez toho aby ho napodobňovali konkurenti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Google

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Apple pravdepodobne pracuje na vlastnom vyhľadávači

Komentovaný prehľad technologických správ.

Podcast Klik
Podcast Tech_FM

Čierne diery sú aj také, aké by nemali byť

Čo nás učí gravitačná astronómia.