Šéf od Google: Žijeme v zlatej ére žurnalistiky

LUDOVIC BLECHER hovorí o tom, že žurnalistika v digitálnom veku nemusí byť len o inováciách.

Ludovic Blecher, šéf DNI Inovačného fondu Google.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Ludovic Blecher stojí na čele DNI Inovačného fondu, jedného z pilierov Google iniciatívy Digital News Initiative. Predtým 15 rokov pôsobil ako novinár a absolvoval aj prestížnu stáž Nieman Foundation for Journalism na Harvardovej univerzite. 

Čo vás viedlo k tomu, aby ste ako novinár začali pracovať pre Google?

"Myslím, že je veľmi dôležité, ak aktívni novinári prejdú aj na druhú stranu a pomáhajú budovať nové produkty pre spravodajstvo. Najskôr som pracoval ako reportér, ale zameriaval som sa najmä na digitálnu stránku správ. Uvedomil som si však, že nejde len o vydávanie správ v inej forme, ale tiež o rôznu formu komunikácie s publikom, distribúcie informácií, sledovanie dosahu a dát. Teda nešlo len o robenie žurnalistiky v inej podobe, ale úplne inak - pozerať sa na obsah aj formu (teda marketing, technológie, nové formy šírenia)."

Článok pokračuje pod video reklamou

Hovoríte, že kým kedysi sa novinári mali zaoberať písaním článkov, dnes by sa mali sústrediť aj na ďalšie veci okolo toho?

"Nechápte ma zle, ale hovorím o sebe. Netvrdím, že všetci novinári by sa mali starať o marketing a technológie."

Ale spomínali ste, že práve počas práce novinára ste si to uvedomili. Takže to neplatí pre všetkých?

"Nájdete mnoho príkladov novinárov, ktorí robia dobrý obsah, skvelú žurnalistiku a nájdu spôsob, ako na tom zarobiť aj bez technologických inovácií. Nechcem brať svoju osobnú skúsenosť a hovoriť, že by to tak malo platiť pre každého."

Nemyslím, že to tak vyznieva. Niekoho to môže inšpirovať.

"Dovoľte mi odpovedať na vašu otázku, ktorá znela, prečo som to ako novinár robil. Keby otázka znela, čo si myslím, že by novinári mali vo všeobecnosti robiť, to je iná otázka, a tiež ju rád zodpoviem. Ale najprv dokončím odpoveď na prvú.

Čiže ako novinár som sa dostal k produktovej časti žurnalistiky, stal som sa šéfredaktorom aj technologickým riaditeľom. Rozhodoval som o všetkom - od obsahu po formu distribúcie.

Potom som išiel na stáž do Nieman Foundation for Journalism na Harvarde, kde som sa snažil pochopiť vzťah technologických firiem a vydavateľov a nájsť spôsoby, ako získavať peniaze za obsah, teda skúmal som rôzne spôsoby monetizácie.

Keď som sa vrátil do Francúzska, stal som sa riaditeľom fondu pre žurnalistiku. Ten tiež hľadal nové spôsoby monetizácie, podobne ako som sa snažil aj ja na stáži v Spojených štátoch. Tým som chcel len ilustrovať, že mi na správach naozaj záleží a Googlu tiež na správach záleží."

A na čo ste počas svojej stáže prišli? Ako bude žurnalistika v budúcnosti zarábať? Bude to cez platené články, cez iný typ reklamy alebo prostredníctvom sponzorov?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48NA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48NA na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 162
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 16 734
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 8 133
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 108
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 6 791
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 797
  7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 397
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 198
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 659
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 214

Téma: Google


Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Klik: Ako sa módnym značkám rozpadá pod rukami obchodný model

Komentovaný prehľad technologických správ týždňa. Aj tom, prečo sa Apple sa tlačí do baní na kobalt a koľko by stála úplne obnoviteľná energia.

Neboli nekultúrni barbari. Neandertálci stvorili najstaršie jaskynné maľby

Z hľadiska dlhovekosti môžeme neandertálcov považovať za najúspešnejší ľudský druh.

TECH_FM

Objasnili záhadu starovekých smrtiacich brán do pekla

Vedci vysvetľujú dvojicu udalostí z našej minulosti.

Ako sa vyrábajú tabletky a čo majú spoločné so strojármi?

Účinná látka v tabletke má reagovať tak, aby jej uzdravujúci účinok na pacienta bol maximálny.

GMO kukurica je v skutočnosti dobrá, ukázali štúdie

Má viac úrody a menej toxických látok ako bežná plodina.