Šéf od Google: Žijeme v zlatej ére žurnalistiky

LUDOVIC BLECHER hovorí o tom, že žurnalistika v digitálnom veku nemusí byť len o inováciách.

Ludovic Blecher, šéf DNI Inovačného fondu Google.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Ludovic Blecher stojí na čele DNI Inovačného fondu, jedného z pilierov Google iniciatívy Digital News Initiative. Predtým 15 rokov pôsobil ako novinár a absolvoval aj prestížnu stáž Nieman Foundation for Journalism na Harvardovej univerzite. 

Čo vás viedlo k tomu, aby ste ako novinár začali pracovať pre Google?

"Myslím, že je veľmi dôležité, ak aktívni novinári prejdú aj na druhú stranu a pomáhajú budovať nové produkty pre spravodajstvo. Najskôr som pracoval ako reportér, ale zameriaval som sa najmä na digitálnu stránku správ. Uvedomil som si však, že nejde len o vydávanie správ v inej forme, ale tiež o rôznu formu komunikácie s publikom, distribúcie informácií, sledovanie dosahu a dát. Teda nešlo len o robenie žurnalistiky v inej podobe, ale úplne inak - pozerať sa na obsah aj formu (teda marketing, technológie, nové formy šírenia)."

Článok pokračuje pod video reklamou

Hovoríte, že kým kedysi sa novinári mali zaoberať písaním článkov, dnes by sa mali sústrediť aj na ďalšie veci okolo toho?

"Nechápte ma zle, ale hovorím o sebe. Netvrdím, že všetci novinári by sa mali starať o marketing a technológie."

Ale spomínali ste, že práve počas práce novinára ste si to uvedomili. Takže to neplatí pre všetkých?

"Nájdete mnoho príkladov novinárov, ktorí robia dobrý obsah, skvelú žurnalistiku a nájdu spôsob, ako na tom zarobiť aj bez technologických inovácií. Nechcem brať svoju osobnú skúsenosť a hovoriť, že by to tak malo platiť pre každého."

Nemyslím, že to tak vyznieva. Niekoho to môže inšpirovať.

"Dovoľte mi odpovedať na vašu otázku, ktorá znela, prečo som to ako novinár robil. Keby otázka znela, čo si myslím, že by novinári mali vo všeobecnosti robiť, to je iná otázka, a tiež ju rád zodpoviem. Ale najprv dokončím odpoveď na prvú.

Čiže ako novinár som sa dostal k produktovej časti žurnalistiky, stal som sa šéfredaktorom aj technologickým riaditeľom. Rozhodoval som o všetkom - od obsahu po formu distribúcie.

Potom som išiel na stáž do Nieman Foundation for Journalism na Harvarde, kde som sa snažil pochopiť vzťah technologických firiem a vydavateľov a nájsť spôsoby, ako získavať peniaze za obsah, teda skúmal som rôzne spôsoby monetizácie.

Keď som sa vrátil do Francúzska, stal som sa riaditeľom fondu pre žurnalistiku. Ten tiež hľadal nové spôsoby monetizácie, podobne ako som sa snažil aj ja na stáži v Spojených štátoch. Tým som chcel len ilustrovať, že mi na správach naozaj záleží a Googlu tiež na správach záleží."

A na čo ste počas svojej stáže prišli? Ako bude žurnalistika v budúcnosti zarábať? Bude to cez platené články, cez iný typ reklamy alebo prostredníctvom sponzorov?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48NA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C48NA na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Za palivo Shell BMW domov
  2. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  3. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  4. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  5. Shell uviedol nový koncept rýchleho občerstvenia
  6. Cykloturistický trip_vol. 5
  7. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  8. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  9. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  10. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 18 449
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 673
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 962
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 055
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 481
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 6 683
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 306
  8. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 4 826
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 494
  10. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 3 310

Téma: Google


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ceny bytov sa blížia k vrcholu. Oplatí sa ešte kupovať nehnuteľnosť?

Ak človek zvažuje kúpu nehnuteľnosti, mal by zvážiť viacero faktorov.

Neprehliadnite tiež

Pomocou grafénu vyrobili silnejší a ekologickejší betón

Nový stavebný materiál je vhodný aj do záplavových oblastí.

Vypočítali, za ako dlho medzi ľuďmi vznikne priateľstvo

Hodiny strávené v práci sa podľa štúdie nerátajú.

Objavili planétu temnú ako uhlie, pohltí takmer všetko svetlo z hviezdy

Planéta nie je celkom čierna, niekde môže žiariť ako uhlíky v ohnisku.

Ako zvýšiť šancu, že uchádzač o zamestnanie pošle životopis?

Každá firma sa snaží pracovné miesta obsadiť čo najlepšími a najkvalifikovanejšími zamestnancami. Problémom, s ktorým sa mnoho firiem v poslednej dobe stretáva, je nedostatočné množstvo uchádzačov o prácu.

Recenzia: Nový God of War dospel a nie je len o zabíjaní

Surovosť z hry nevyprchala, len už nie je samoúčelná a ustupuje do úzadia v záplave všetkých emócií.