Operátori majú radšej paušály ako karty

BRATISLAVA - Mobilní operátori svojim zákazníkom komplikujú prechod z paušálov na predplatené karty. Orange to vôbec neumožňuje. Klient musí najprv vypovedať zmluvu, až potom si môže kúpiť Prima kartu, čím príde o svoje pôvodné telefónne číslo. V EuroTel

Prejsť z paušálu na predplatené karty sa nedá tak jednoducho. Treba si za to zaplatiť. FOTO - TASR

BRATISLAVA - Mobilní operátori svojim zákazníkom komplikujú prechod z paušálov na predplatené karty. Orange to vôbec neumožňuje. Klient musí najprv vypovedať zmluvu, až potom si môže kúpiť Prima kartu, čím príde o svoje pôvodné telefónne číslo. V EuroTeli stojí prechod z volacieho programu na predplatenú kartu 1200 korún a zákazník môže naďalej využívať služby, ktoré Easy karta podporuje, vrátane telefónneho čísla.

Opačný prechod - z karty na paušál ani jedna z firiem nespoplatňuje a zákazníkom umožňujú ponechať si svoje pôvodné telefónne číslo. Záujemcov o mobilnú komunikáciu, ktorí veľa neprevolajú, komunikujú SMS-kami a potrebujú byť dosiahnuteľní, sa snažia prilákať najmä lacnými paušálmi, ako napríklad Flexi od Orangeu za 119 korún mesačne, alebo 20+20Viac od EuroTelu, ktorý mesačne vyjde na 236 korún.

Málo aktívni klienti

Podobne ako inde na svete, aj slovenskí operátori, ktorí majú spolu 4,23 milióna zákazníkov, ponúkajú dve možnosti ako platiť za mobilnú komunikáciu. Necelá polovica využíva mesačné programy, za ktoré platia každý mesiac faktúry. Takmer dva a pol milióna zákazníkov dalo pred faktúrami prednosť predplateným kartám - v Orangei Prime a v EuroTeli Easy. Operátori si poplatky za služby strhávajú z kreditu na karte, ktorý si zákazníci obnovujú napríklad stieracími kupónmi, cez bankomat, alebo SMS-kou.

Obaja mobilní operátori sa zhodujú, že predplatené karty využívajú najmä ľudia, ktorí chcú byť dostupní, ale aktívne veľmi nekomunikujú, alebo takmer výhradne len SMS-kami. Ide najmä o deti a mládež. EuroTel a Orange sa preto snažia zákazníkov z predplatených kariet smerovať na mesačné paušály, ktoré sa na výnosoch podieľajú väčšou mierou. "Priemerný výnos na zákazníka je na predplatených kartách nižší ako na mesačných programoch," povedal Milan Hric z divízie vonkajších vzťahov EuroTelu.

Zákazníci sa sťahujú za paušálmi

Podľa generálneho riaditeľa EuroTelu Roberta Chvátala firma vlani dosiahla takmer pätinový nárast výnosov na 13,3 miliardy korún práve preto, že 93-tisíc zákazníkov prešlo z predplatených kariet Easy na mesačné programy. Napriek tomu dve tretiny z 1,9 milióna zákazníkov operátora stále používajú predplatené karty Easy.

Orange bol vlani v migrácii zákazníkov na paušály úspešnejší. Podľa generálneho riaditeľa firmy Petra Lančariča vlani prešlo z Prima kariet na fakturované programy 127-tisíc zákazníkov. V Orangei, ktorý vlani zinkasoval o necelých 6 miliárd viac ako EuroTel, karty Prima používa len polovica z 2,36 milióna klientov, teda 1,18 milióna ľudí. (dc)

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 002
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 651
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 679
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 285
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 749
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 653
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 408
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 910
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 892
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 831

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Čo sa stane, ak by sa antarktické sopky pod ľadom prebudili

Jedna z nich v budúcnosti vybuchne. Nevieme len, kedy.

Prečo vám obrazovka mobilu škodí a ako zmierniť únavu očí

Modré svetlo zhoršuje spánok, videnie a spája sa aj so vznikom rakoviny.

Chobotnice si vybudovali vlastné mesto a správaním prekvapili vedcov

Biológovia objavili neďaleko východného pobrežia Austrálie chobotničie mesto, ktoré pomenovali Oktlantída.

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nabíjanie elektromobilov nemusí byť v budúcnosti zložitejšie ako tankovanie paliva.