Operátori majú radšej paušály ako karty

BRATISLAVA - Mobilní operátori svojim zákazníkom komplikujú prechod z paušálov na predplatené karty. Orange to vôbec neumožňuje. Klient musí najprv vypovedať zmluvu, až potom si môže kúpiť Prima kartu, čím príde o svoje pôvodné telefónne číslo. V EuroTel

Prejsť z paušálu na predplatené karty sa nedá tak jednoducho. Treba si za to zaplatiť. FOTO - TASR

BRATISLAVA - Mobilní operátori svojim zákazníkom komplikujú prechod z paušálov na predplatené karty. Orange to vôbec neumožňuje. Klient musí najprv vypovedať zmluvu, až potom si môže kúpiť Prima kartu, čím príde o svoje pôvodné telefónne číslo. V EuroTeli stojí prechod z volacieho programu na predplatenú kartu 1200 korún a zákazník môže naďalej využívať služby, ktoré Easy karta podporuje, vrátane telefónneho čísla.

Opačný prechod - z karty na paušál ani jedna z firiem nespoplatňuje a zákazníkom umožňujú ponechať si svoje pôvodné telefónne číslo. Záujemcov o mobilnú komunikáciu, ktorí veľa neprevolajú, komunikujú SMS-kami a potrebujú byť dosiahnuteľní, sa snažia prilákať najmä lacnými paušálmi, ako napríklad Flexi od Orangeu za 119 korún mesačne, alebo 20+20Viac od EuroTelu, ktorý mesačne vyjde na 236 korún.

Málo aktívni klienti

Podobne ako inde na svete, aj slovenskí operátori, ktorí majú spolu 4,23 milióna zákazníkov, ponúkajú dve možnosti ako platiť za mobilnú komunikáciu. Necelá polovica využíva mesačné programy, za ktoré platia každý mesiac faktúry. Takmer dva a pol milióna zákazníkov dalo pred faktúrami prednosť predplateným kartám - v Orangei Prime a v EuroTeli Easy. Operátori si poplatky za služby strhávajú z kreditu na karte, ktorý si zákazníci obnovujú napríklad stieracími kupónmi, cez bankomat, alebo SMS-kou.

Obaja mobilní operátori sa zhodujú, že predplatené karty využívajú najmä ľudia, ktorí chcú byť dostupní, ale aktívne veľmi nekomunikujú, alebo takmer výhradne len SMS-kami. Ide najmä o deti a mládež. EuroTel a Orange sa preto snažia zákazníkov z predplatených kariet smerovať na mesačné paušály, ktoré sa na výnosoch podieľajú väčšou mierou. "Priemerný výnos na zákazníka je na predplatených kartách nižší ako na mesačných programoch," povedal Milan Hric z divízie vonkajších vzťahov EuroTelu.

Zákazníci sa sťahujú za paušálmi

Podľa generálneho riaditeľa EuroTelu Roberta Chvátala firma vlani dosiahla takmer pätinový nárast výnosov na 13,3 miliardy korún práve preto, že 93-tisíc zákazníkov prešlo z predplatených kariet Easy na mesačné programy. Napriek tomu dve tretiny z 1,9 milióna zákazníkov operátora stále používajú predplatené karty Easy.

Orange bol vlani v migrácii zákazníkov na paušály úspešnejší. Podľa generálneho riaditeľa firmy Petra Lančariča vlani prešlo z Prima kariet na fakturované programy 127-tisíc zákazníkov. V Orangei, ktorý vlani zinkasoval o necelých 6 miliárd viac ako EuroTel, karty Prima používa len polovica z 2,36 milióna klientov, teda 1,18 milióna ľudí. (dc)

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 417
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 651
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 306
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 218
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 131
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 287
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 121
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 061
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 290
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 288

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

KOMENTÁRE

Podnet proti Kotlebovi? Krok, ktorý musel prísť

Návrh na zrušenie je normálnou obrannou reakciou spoločnosti.

Neprehliadnite tiež

Rozlúštili kód, ktorým Volkswagen klamal pri emisiách

Ak by niekto analyzoval kód dostupný na webe, celá aféra mohla prasknúť už pred niekoľkými rokmi.

Kto klope pri dverách? Nový domový alarm rozpozná kamerou autá

Senzory ktoré snímajú pohyb, zvuk či rozpojenie kontaktov už nestačia. Doba pýta viac detailov.

Mesiac som žil v inteligentnej domácnosti. A takto to dopadlo

Moderná, zábavná a zaujímavá. Inteligentná domácnosť je ale drahá a slovenským príkazom zatiaľ nerozumie.

Google vie, či ste v obchode nakúpili, čo ste videli v reklame na webe

Nové analytické nástroje sledujú v dátach vaše nákupné správanie.