SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

AdBlock nie je férový, rozhodol nemecký súd

Pravidlá, ktoré rozhodujú ktorá reklama sa zobrazí a ktorá nie majú črty agresívneho obchodu a neférovosti.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

KOLÍN NAD RÝNOM, BRATISLAVA. Nie je na tom nič, čo by sa priečilo zákonom. Nainštalujete si do internetového prehliadača rozšírenie pre blokovanie reklám a zrazu má internet novú, sviežu tvár. Stránky sa načítavajú rýchlejšie a reklamy nerozptyľujú pozornosť pri surfovaní.

Nemecký súd je však presvedčený o tom, že Adblock Plus nie je férový. Vyplýva to zo súdneho sporu, ktorý vedie vydavateľstvo Axel Springer s vývojárskou spoločnosťou Eyeo, ktorá je tvorcom tohto populárneho rozšírenia pre internetové prehliadače.

SkryťVypnúť reklamu

Spor spočíva v politike, akou firma pristupuje k zostavovaniu databázy webov, na ktorých sa reklama zobrazuje bez filtrovania. Firma presadzuje politiku "prijateľnej reklamy" pri ktorej povoľuje tie reklamné prvky, ktoré nie sú rušivé a príliš početné na to, aby znižovali používateľský zážitok pri prehliadaní stránok.

Kým malé weby môžu podľa agentúry Reuters požiadať o zaradenie na zoznam bezplatne, veľké firmy si musia zaplatiť. Tarifa dosahuje 30 percent z reklamných príjmov, ktoré prinesú zobrazené reklamy. Toto pravidlo sa javí byť súdu ako diskriminačné a preto je presvedčený o tom, že firma nekoná férovo.

Vytvára priestor pre nekalú konkurenciu a používa agresívnu obchodnú politiku. Axel Springer je podľa súdov v práve pre bezplatné zaradenie, podobné spory môžu iniciovať i ďalší nemeckí vydavatelia.

SkryťVypnúť reklamu

Vydavatelia, ktorých príjmy z časti závisia na zobrazenej reklame sa snažia vzdelávať svojich čitateľov a motivovať ich k tomu, aby blokovanie reklám nepoužívali. Niektorí prosia o vypnutie blokovania, iní podmieňujú prístup zobrazením reklám.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu