MENLO PARK, BRATISLAVA. Bol to akt nedorozumenia, pri ktorom sa Facebook snažil slávnostne osloviť používateľov z Filipín. Keď si chceli pozrieť, čo sa udialo v okruhu ich známych a priateľov, čakalo ich zvláštne prekvapenie. Zdalo sa, že krajina je vo vojne.
Za všetko mohla drobná chyba, ktorú spôsobili grafici. Na reklamnom pútači, ktorý pri príležitosti dňa nezávislosti želal všetkým Filipíncom zdravie, šťastie a úspech sa podľa magazínu Tech Insider objavil symbol, ktorý hovoril o tom, že krajina je vo vojnovom stave.
Postavička, ktorá v ruke niesla štátnu vlajku nešťastne poukázala na vojnu o ktorej neinformovali žiadne spravodajské médiá. Na Filipínach platí, že vlajka sa vešia na stožiare iným spôsobom v mieri a iným vo vojne.
Ak je modrý pruh na vrchnej strane, všetko je ako má byť. Ak sa však hore objaví červený pruh , je to upozornenie, že krajina je vo vojnovom spore.
Facebook sa za svoj prešľap všetkým ospravedlnil. Podľa vyhlásenia chcel aby si boli ľudia bližší a nadväzovali nové kontakty, v skutočnosti však omylom varoval pred hrozbou.
Zámeny vlajok a chyby v označovaní sú pri športových podujatiach časté a neraz sa pomiešajú nielen tie, ale aj hymny, ktoré sa hrajú na poctu víťazom i porazeným.