SME

Vedci zistili, ako najrýchlejšie zaplatíte pri pokladnici

Za pomalosť niektorých pokladníkov môže zlý dizajn predajne aj nízka motivácia.

Veľký rad, ktorý sa neskôr delí na menšie, pokladníkov spomaľuje.Veľký rad, ktorý sa neskôr delí na menšie, pokladníkov spomaľuje. (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Nech sa postavíte do akéhokoľvek radu pri pokladnici, vždy je to ten najpomalší. Aspoň tak hovorí zákon schválnosti.

Môžete si vybrať aj ten najkratší rad - ak je pokladník pomalý, zrejme sa v obchode chvíľu zdržíte. Neviňte však pracovníka, zrejme za to môžu jeho pracovné podmienky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak chcete svoj nákup vybaviť čo najrýchlejšie, mali by ste nakupovať v predajni, kde je viac samostatných radov a kde má pokladník dobrý výhľad na prácu svojho kolegu, píšu v štúdii uverejnenej v žurnále Management Science vedci z Washingtonskej univerzity, univerzity v Syracuse a z Purdueovej univerzity.

SkryťVypnúť reklamu

Viac radov a výhľad

Pri manažmente obchodných prevádzok matematické modely doteraz hovorili jedno - samostatný rad, ktorý sa neskôr rozdelí na menšie rady, je najefektívnejší.

Takéto modely však neskúmajú správanie sa pokladníkov, hovorí pre Scientific American spoluautorka štúdie Masha Shunková.

Ona a jej kolegovia preto vytvorili sériu osobných a online experimentov, v ktorých sledovali správanie 729 potenciálnych pokladníkov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4827 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu