SILICON VALLEY, BRATISLAVA. Ošiaľ v sťahovaní mobilných aplikácií sa pomaly končí. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu marketingovej firmy SensorTower, ktorý na svojom webe zverejnil Business Insider.
Trend v sťahovaní mobilných aplikácií od pätnástich popredných developerov z firiem Apple iOS a Google Android v priemere medziročne klesol o dvadsať percent.
Celkový objem stiahnutých aplikácií naďalej stúpa, avšak oveľa pomalším tempom, ako vlani. Spomalený nárast v sťahovaní mobilných aplikácií je podľa odborníkov pochopiteľný. Facebook má mesačne 1,6 miliardy aktívnych používateľov, v takom prípade je čoraz ťažšie osloviť nových. Napriek pätnásťpercentnému medziročnému poklesu sa však môže pochváliť 36 miliónmi stiahnutí.
Prieskum však poukázal aj na dve pozoruhodné výnimky- Snapchat a Uber. Obe aplikácie v ročnom horizonte zaznamenali nárast o vyše sto percent. V prípade Snapchatu sa za úspechom skrýva predovšetkým mladá používateľská základňa - mladí objavili čosi nové, niečo, čo ešte žiadna aplikácia neponúkla.
Aplikácia | Máj 2016 | Máj 2015 | Nárast/Pokles v % |
---|---|---|---|
41,2 mil. | 44,6 mil. | -7,6 | |
Messenger | 39,3 mil. | 48,2 mil. | -18,4 |
36 mil. | 42,3 mil. | -14,9 | |
Snapchat | 27 mil. | 12,9 mil. | +109,9 |
25,6 mil. | 26,6 mil. | -3,7 | |
Youtube | 12,5 mil. | 15,6 mil. | -20,1 |
Uber | 10,9 mil. | 5,3 mil. | +107,6 |
Spotify | 10,2 mil. | 11 mil. | -7,3 |
8,3 mil. | 10,2 mil. | -18,6 | |
Netflix | 7,5 mil. | 7 mil. | +7,7 |
Google App | 3,9 mil. | 5,6 mil. | -30,6 |
Gmail | 3,7 mil. | 4 mil. | -7 |
Peter Kafka, redaktor webu Recode, vo svojom článku uvádza, že priemerný Američan si mesačne stiahne presne nula aplikácií. Nemá dôvod hľadať v ponuke Applu či Googlu nové produkty. Vo svojom smartfóne má už dávno všetko, čo potrebuje.
Autor článku zároveň priznáva, že developeri ešte môžu prísť s produktom, ktorý bude mať potenciál a osloví väčšie množstvo používateľov. Momentálny stav vo svete mobilných aplikácií však podľa neho hrá proti nim.