LONDÝN, BRATISLAVA. Kto nestrpí reklamu na webe, môže si vybrať z desiatok spôsobov, ako ju zablokovať.
Nájdu sa však aj takí, ktorí sú ochotní reklamu prijať, ak za jej sledovanie dostanú nejakú protihodnotu. Tesco spustilo v Británii reklamný program, za ktorý mesačne zaplatí ľuďom tri libry.
Do mobilu si užívatelia musia nainštalovať aplikáciu Tesco Xtras, ktorá bude zobrazovať reklamy od partnerov firmy. Ak ich ľudia strpia, z mesačného účtu im virtuálny mobilný operátor odpočíta sľúbenú sumu.
Služba sa spúšťa na platforme Android, pribudnúť má však aj na Windows. Majitelia iPhonov sú pre politiku operačného systému mimo hru.
Reklamy sa podľa BBC zobrazujú iba vtedy, ak je mobil odomknutý. Bonusom je 200 megabajtový dátový balíček, ktorý má pokryť zvýšené nároky na objem prenesených dát.
Operátor O2, ktorý má v krajine polovičný podiel na trhu, zvolil opačný prístup. Vo svojej sieti chce spustiť blokovanie reklám.