1. Najdôležitejším prvkom vašej stránky pre ľudí, ktorí ju hľadajú, je jej nadpis (title tag). V prvom rade nech je krátky, najviac 60 znakov vrátane medzier. Zároveň sa musí začínať najdôležitejším kľúčovým slovom, ktoré budú ľudia vyhľadávať. Začnite tým, čo je pre vašu stránku špecifické, a až potom uveďte jej všeobecnejšie zaradenie. Veľmi častou chybou je začať nadpis názvom firmy a až potom napísať to, čo môže ľudí na stránku prilákať.
2. HTML tag "description" (popis) nie je zďaleka taký dôležitý, ako dobrý titulok stránky, ale tiež má svoju hodnotu. Napíšte ho ako jasné a stručné zhrnutie obsahu stránky, dlhé maximálne 30 slov.
3. Čím je stránka jednoduchšia a čím je na nej menej HTML kódu, tým lepšie - vyhľadávače ju ľahšie a rýchlejšie zaradia do svojho katalógu. Snažte sa, aby celá stránka mala menej ako 50 kB, vrátane grafiky. Čokoľvek nad 100 kB už bude veľmi pomalé.
4. Vytvorte si mapu stránky, na ktorej budú odkazy na všetky jej hlavné časti - mapy majú radi surfisti aj vyhľadávače. Ubezpečte sa, že odkaz na mapu je na vašej hlavnej stránke, že je mapa čisto v textovom formáte a pri zmenách na stránke aktualizovaná.
5. Vyhýbajte sa Flashu ako čert krížu. Flash neuveriteľne mrhá časom čitateľov, je len treťotriednou televíznou reklamou vytvorenou ľuďmi frustrovanými z toho, že skutočnú televíznu reklamu nikdy nenatočia. Vyhľadávače flash nenávidia rovnako ako surfisti a majú s indexovaním takýchto stránok veľké problémy.
6. Uprednostňujte statické
HTML. Nepotrebujete "dynamickú" webstránku, ak nemáte aj dynamický obsah, napríklad ak nie ste letecká spoločnosť a nezverejňujete na webe obsadenosť letov, ktorá sa neustále mení. Svoju webovú stránku môžete mať uloženú v databáze, ale zverejňovať by ste ju mali radšej vo forme statických stránok. Je to lacnejšie, stránky sa načítavajú rýchlejšie a vyhľadávače web zindexujú dôkladnejšie.
7. Vyhýbajte sa dokumentom vo formáte PDF. Výskyt množstva PDF dokumentov na stránke je spoľahlivým signálom toho, že je zle spravovaná - zverejniť PDF je totiž zväčša to najjednoduchšie riešenie. Schopnosti vyhľadávačov indexovať PDF sa zlepšujú, ale stále je mimoriadne vhodné, aby ste zverejnili aspoň zhrnutie textu priamo v HTML, ak už samotný dokument musí byť v PDF formáte.
8. Vyhýbajte sa rámcom (frames). Rámce sú zlým nápadom za akýchkoľvek okolností.
9. Pozor na JavaScript. Akékoľvek odkazy s pomocou JavaScriptu by mali byť zároveň zverejnené aj vo forme HTML, inak vyhľadávače nebudú schopné nájsť stránky, na ktoré odkazujú. Efekty pri prejdení myšou cez odkaz sú cool, ale spôsobujú obrovské praktické problémy, takže ak nemáte skutočne špičkových programátorov, vyhnite sa im.
10. Každý obrázok na vašej stránke by mal mať alternatívny text popisujúci jeho obsah. Okrem neho už dokážu vyhľadávače rozoznávať obrázky len podľa toho, akými slovami na ne odkazujete. Ubezpečte sa, že odkazy sú dostatočne popisné a obsahujú slová, ktoré budú pravdepodobne ľudia vyhľadávať.
(Autor je publicistom a konzultantom v oblasti content managementu.)
Autor: Gerry Mcgovern