REDMOND, BRATISLAVA. Ak ráno sadnete k počítaču a čaká vás 15 neprečítaných e-mailov, nemusí to znamenať, že sú to všetky, ktoré vám boli adresované. Starostlivo aktualizované filtre blokujú nevyžiadanú a škodlivú poštu, z ktorej väčšina nekončí v priečinku SPAM, ale servery ju odmietnu už pri pokuse o doručenie.
Presvedčiť sa o tom mohli používatelia služieb Hotmail a Outlook. Microsoft mal poruchu svojho antispamového systému, a tak servery prijímali a ukladali do priečinka prijatej pošty každú z prichádzajúcich správ.
Používatelia sa podľa magazínu The Register nestihli čudovať, prečo sa v ich schránkach zrazu nachádzajú desiatky správ, ktoré sa vôbec nekryjú s tým, čo v pošte chodí inokedy.
Výpadok filtrov trval približne 12 hodín, v priebehu ktorých sa k používateľom hrnuli reklamy na veci, ktoré snáď nik so zdravým rozumom nekupuje. Nečakaná porucha nastala pri migrácii platformy Outlook.com do služby Office 365, ktorej sa firma venuje v posledných dňoch.
Twitterom po celú dobu prechádzali príspevky prekvapených používateľov, ktorí si rýchlo uvedomili, že čosi nie je v poriadku. Zvyčajne takto reagujeme mnohí, ak sa niečo pokazí, pretože mnohé systémy a technológie fungujú bez toho, aby sme to videli.