BRATISLAVA. Nikoho neprekvapí, že o produkty Apple je najväčší záujem v Bratislave - predá sa ich tu presne toľko, čo na zvyšku Slovenska. Na druhom mieste sú Košice, kde si ich podľa štatistík kupujú hlavne biznismeni.
Podľa informácií od siete predajní iStores si mnohí zákazníci prídu každý rok po nový iPhone, každý druhý rok po nový iPad a raz za tri až štyri roky po nový Mac. Verný slovenský fanúšik značky vlastní tri a viac výrobkov s logom Apple.
Správanie zákazníkov presne odzrkadľuje ponuku – firma svoje smartfóny vynovuje každý rok, no pri tabletoch sa výraznejšia zmena odohrá až raz za dva roky.
Majiteľ prvého MacBooku s Retina displejom stále nemá vážny dôvod na jeho výmenu, keďže jediným obmedzením môže byť jeho malá pamäť. Úplne nových funkcií sa dočkáme až tento rok, teda presne štyri roky po príchode prvých Retina notebookov.
Podľa Juraja Kulváneka z iStores sa najviac produktov predáva ku koncu roka. „Vynikajúce mesiace sú október a november, kde sú našimi lojálnymi zákazníkmi študenti univerzít.“
V tomto smere je raritou základný 13-palcový MacBook Pro bez Retina displeja. S nezmeneným hardvérom sa predáva už štvrtý rok, pričom si stále drží vysokú cenu. Záujem oň nie je veľký a často ho môžete nájsť na stránkach bazárov.
Najčastejšími kupujúcimi Apple produktov sú muži, zaujíma ich hlavne hardvér a výkon. Ženy sa naopak zameriavajú najmä na vzhľad a štýl, parametre sú druhoradé.