Varšava 19. apríla (TASR) - Centertel, mobilná divízia dominantného poľského telekomunikačného operátora TPSA, bude pôsobiť pod značkou Orange, ktorá patrí France Télécomu, materskej spoločnosti TPSA.
Divízia už predtým avizovala, že má záujem prijať svetovú značku. Analytici sa nazdávajú, že tento krok môže vytvoriť tlak na ostatných poľských operátorov, aby aj oni uvažovali o podobných obchodoch na zmenu značky. Za právo na používanie značky zaplatí Centertel ročne Orange Brand Services 1,6 % svojich príjmov. V roku 2004 dosiahol Centertel príjmy 5,6 miliardy zlotých (PLN), čo je v prepočte 52,76 miliardy SKK.
Čo sa týka rastu a tržieb, TPSA je čoraz viac závislá od svojej mobilnej divízie, keďže na trhu poskytovania pevnej siete jej tržby naďalej stagnujú.
V poľských telekomunikačných spoločnostiach majú menšinové podiely aj svetoví konkurenti Orangeu, ako Vodafone a Deutsche Telekom, ale im sa ešte nepodarilo uviesť svoje značky na obrovskom poľskom trhu. Informovala o tom agentúra Reuters.
(1 PLN = 9,421 SKK)