SME

Japonci budú sledovať občanov zapnutím GPS na diaľku

Mobilní operátori majú nástroj, ktorým vystopujú presnú polohu. Novinka sa nemusí týkať iba japonského trhu.

(Zdroj: PIXABAY/CC)

TOKIO, BRATISLAVA. Záchranárske služby a polícia budú mať v Japonsku dokonalý prehľad o tom, kde sa ľudia nachádzajú. Mobilný operátor NTT Docomo mení firmvéry v smartfónoch, aby mohol na diaľku aktivovať GPS moduly pre spresnenie určovania polohy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mobilní operátori pomocou triangulácie dokážu určovať polohu pripojených zariadení už desaťročia. Keďže mobil sa ohlasuje všetkým vysielačom vo svojom dosahu, prostredníctvom sily signálu možno spresniť polohu viac ako len na okruh pokrytý konkrétnym vysielačom. Čím viac vysielačov je v dosahu a čím hustejšie sú rozmiestnené, tým je určovanie presnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

S GPS dátami však možno vymedziť presnú polohu. Operátor GPS modul na diaľku aktivuje bez vedomia používatelia a stiahne si z neho aj potrebné lokalizačné dáta. Všetko prebieha diskrétne, nepovšimnute.

Novinka sa podľa magazínu Digital Trends netýka iba modelov predávaných výhradne na japonskom trhu. Servisný softvér bude napríklad aj v Samsungu Galaxy S7 Edge, či Sony X Performance. Popri tom sa v rámci aktualizácii firmvéru cez sieť mobilného operátora dostane aj do starších zariadení, ktoré sú už dlhší čas v obehu.

Ochrancovia práv to považujú za neprimeraný zásah do súkromia a obávajú sa toho, že hoci sú dáta určené pre záchranárske práce a objavovanie zločinu, môžu byť zneužité na sledovanie ľudí vládnymi agentúrami, či v prípade zlyhania bezpečnosti i chybami.

SkryťVypnúť reklamu

Používateľ nemá šancu zistiť, čo sa skryte deje v jeho mobile. Nie je preto vylúčené, že podobné utajené doplnky sa nachádzajú aj v zariadeniach predávaných v iných krajinách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu