SYDNEY, BRATISLAVA. Vezmete košík, prejdete turniketom a rozhliadate sa po regáloch, aby ste si vybrali veci, ktoré potrebujete. Nakupovanie v obchodoch je rutinou, ktorú pravidelne absolvuje každý z nás.
eBay však v spolupráci s austrálskou firmou Mayer prichádza s novým spôsobom nakupovania. Snaží sa vyšliapať si cestičku niekde medzi internetovým nakupovaním v e-shopoch a návštevou kamenej predajne. Do sveta obchodovania tak vstupuje virtuálna realita.
Vďaka fiktívnemu svetu sa môžete cítiť ako v skutočnej predajni, hoci prechádzate virtuálnu ponuku výrobkov. V umelo vytvorenom priestore sa miešajú 3D modely s videami, ukážkami, fotografiami a tabuľkami parametrov.
Novinka je podľa magazínu Mashable dostupná v tejto chvíli na platformách iOS a Android, k obchodu možno pristupovať na všetkých zariadeniach, ktoré majú podporu headsetov virtuálnej reality. Vstúpite do digitálneho sveta a všetko máte ako na dlani.
Technológie si môžu vyskúšať aj tí, ktorým nevadí obmedzený komfort a ovládanie. Google pred niekoľkými dňami sprístupnil svoje kartónové príslušenstvo pre smartfóny s Androidom aj v Európe a tých kútoch sveta, kde dosiaľ virtuálny svet neukazoval.
Hoci zázemie sa od obyčajných e-shopov priveľmi nelíši, používateľská skúsenosť môže byť pri virtuálnej realite omnoho hlbšia. Už to nie je len samotný produkt, ktorý sa vás snaží nalákať na kúpu. Je to i prostredie v ktorom sa pohybujete.
Dnes sú to možno čisté kontúry prázdnych miestností, zajtra to môžu byť luxusné kluby, hostesky a možno vás budú sprevádzať i tváre vašich priateľov a blízkych, ktorí si rovnaký produkt kúpili.