SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Aj staré kamióny môžu jazdiť bez vodiča

Bývalí zamestnanci technologických gigantov sa spojili, aby vynašli systém samostatného ovládania nákladných vozidiel.

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Ak dal výrobca kamiónu volant, nemusí to znamenať, že na jeho sedadlo bude musieť do konca životnosti sadať profesionálny vodič, aby odviezol náklad z jedného miesta na druhý.

Bývalí zamestnanci firiem Google, Apple a Tesla podľa magazínu Tech Insider spoločne pracujú na technológiách, vďaka ktorým bude možné existujúce nákladné vozy upraviť tak, aby jazdili po cestách samé – spoľahlivo a bezpečne.

V začínajúcej firme Otto zostavili zariadenie, ktoré za 30-tisíc dolárov umožňuje modernizáciu súčasných vozov.

Skryť Vypnúť reklamu

Samojazdiace kamióny nie sú novinkou, čítali sme už o kolónach s jediným vodičom na začiatku, ale aj o autách, ktoré dokážu jazdiť iba vďaka operátorovi sediacemu na dispečingu. Vždy išlo o nové vozidlá, vyladené pre svoj účel priamo v továrni.

V tomto prípade firma Otto plánuje ponúkať prestavby existujúcich kamiónov, aby mohli zúročiť svoj potenciál s novými technológiami.

Štatistiky hovoria, že kamióny ročne prevezú náklad v objeme štrnásť miliárd ton, pričom na cestách zavinia približne desatinu dopravných nehôd.

Analytici sa nazdávajú, že práve prepravný segment začne autonómne technológie využívať v plnom nasadení skôr ako hromadná a osobná preprava. Môže totiž naliať peniaze do vývoja, vďaka ktorým sa novátorský prístup presadí v širokej škále dopravných prostriedkov.

Skryť Vypnúť reklamu
Načítavam video...

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Úžitkové vozidlá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

17 h
Petra Vlhová.

Gisinová pôjde hneď po Vlhovej.

15 h

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

23. jan

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

22. jan