SME

Battlefield 2 - moderný konflikt

Tri milióny predaných kusov prvého dielu Battlefield 1942, datadisky a aj „menšie“ pokračovanie v podobe Battlefield Vietnam - to je doterajšia tvár megaúspešnej série Battlefield. Všetko, čo ste si doteraz mysleli o tejto hre, je minulosť, lebo príchodom

Tri milióny predaných kusov prvého dielu Battlefield 1942, datadisky a aj „menšie“ pokračovanie v podobe Battlefield Vietnam, to je doterajšia tvár megaúspešnej série Battlefield. Všetko, čo ste si doteraz mysleli o tejto hre, je minulosť, lebo príchodom druhého dielu sa všeko zmení. Všetko je totiž ešte lepšie. Po troch rokoch vývoja je hra takmer dokončená, a tak sa na ňu bližšie pozrieme.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Battlefield 2 si berie namušku moderné konflikty. K dispozícii budú tri strany a to samozrejme USA, Čína a nejaká narýchlo sformovaná Stredovýchodná Aliancia. Nech sa to zdá ako klišé, ktoré sa vyskytuje vo viacerých hrách (presne to isté bolo aj v C&C Generals), ale konflikty medzi týmito stranami predpokladajú aj analytici do budúcnosti (takže to až taká blbosť nebude). Každá zo strán bude mať svoje unikátne vybavenie, to si však prečítate nižšie. Výzbroj všetkých troch celkov by mala byť navzájom vyvážená. Boje sa budú odohrávať v oblasti Blízkeho a Ďalekého východu. Opäť pojde hlavne o multiplayer, to je každému fanúšikovi jasné. Predpokladáme však, že aj singleplayer sa bude v hre vyskytovať a bude lepší ako v prvom Battlefielde, konkrétne informácie však nie sú známe.

SkryťVypnúť reklamu

GRAFIKA
Grafika v prvom diely nijako neexcelovala. To v podstate ani velmi nevadilo, išlo hlavne o hrateľnosť. Battlefield 2 je postavený na úplne novom grafickom engine a nechýba ani pokročilá fyzika. Keď si odmyslíme prostredie a výzbroj, tak práve na tomto poli došlo oproti minulému dielu k najväčším zmenám. Nič sa však neurobilo na úkor hrateľnosti, ba práve naopak. Prostredie je živšie, interaktívnejšie, celé viac uveriteľnejšie a spolu s fyzikálnym enginom dáva nové taktické možnosti.

Pribudla priestrelnosť materiálu. Keď sa budete za niečim skrývať, tak treba dávať pozor materiál prekážky. Platí totiž pravidlo, čím väčší kaliber, tým pevnejší materiál prestrelí. To znamená, že celé prostredie je dokonale vymodelované, každý predmet má svoje fyzikálne vlastnosti. Významnou novinkou sú aj realtime tiene. Každý objekt na mape, každý vojak alebo vyzidlo, no proste všetko vrhá tieň, čo posúva zážitok z hry zase o trošku ďalej. Častokrát sa može stať, že len vďaka tieňu si všimnete nad vami letiacu nepriateľskú helikoptéru. A by som nezabudol, tak to radšej napíšem hneď: RagDoll fyzika postáv nám tu nebude chýbať, a aby toho nebolo málo, tak nám ešte aj pribalili každý kúsoček výzbroje zvlášť vyrenderovaný, takže na vojačikovi sa bude všetko hýbať a kymácať. Pre simoidných hráčov je prítomný editor na koplexnú úpravu svojho herného ja. Do hry bude možné importovat aj svoje logo, alebo logo tímu, ktoré sa potom bude zobrazovať na uniformách a aj na všetkých vozidlách, helikoptérach, lietadlách, vrtuľníkoch a ľodiach. To si znovu užijeme hákových krížov. Ale zasa lepšie, keď tam nebudú musieť byť americké vlajky na každom kroku.

SkryťVypnúť reklamu

Ku grafike nemá veľku cenu sa vyjadrovať, treba si popozerať screenshoty a najmä posledné in-game videá. Táto perfekte vypracovaná grafika dáva hre skvelú atmosféru.

BOJOVÁ TECHNIKA
Každá s troch strán disponuje unikátnym arzenálom ručných zbraní, vozidiel, bojových lietadiel, vrtuľníkov a američania majú aj čln (hádam čln dostanú aj ostatné strany). Všetko aj s popisom si môžete pozrieť na oficiálnej stránke hry. Vo finálnej verzii by malo byť viac ako 30 strojov. Všetky zoskupenia disponujú klasickou paletou ručných zbraní. Pri strojoch je to už zaujímavejšie. Američania majú to svoje tradičné haraburdie, stíhačky F 15 a F18, pár vrtuľníkov, hammera a niekoľko pozemných obrnených vozidiel (k tomu patrí aj tank). Stredovýchodná Aliancia používa prevažne zbrane ruskej výroby, aj ked mierne modernizované. Samozrejme nechýbajú vynikajúce ruské lietadlá MiG 29 a Su 34. Vo výzbroji aliancie možeme nájsť ďalšie množstvo ruskej, ale aj západnej výzbroje, čo je pochopiteľné kedže v tejto obalsti má káždá západná mocnoť svojho favorita, ktorému dodáva príslušnú techniku. Vybavenie aliancie teda prekvapením nebolo, ale čo teda používajú Číňania, keď všetky skvelé ruské kusy su už obsadené?. Z väčšej časti pozostáva výzbroj Číňanov z ich vlastných vecí. Ide hlavne o rôzne modifikácii západnej a ruskej výzbroje, ale či ide o reálne kusy neviem a to platí aj pre Stredovýchodnú Alianciu, kde sa časť výzboje tvári ako novšie verzie známych zbraní.

SkryťVypnúť reklamu

Samotných vojakov bude tiež niekoľko typov a to konkrétne sedem. Každý typ má svoje špecifické možnosti (napr. príslušník Special Ops disponuje výbučninov C4), ale aj špecifické povinosti, ktoré musí plniť, aby sa mu zvýšila hodnosť.

HRATEĽNOSŤ
Hrateľnosť bolo kedysi dávno to najdôležitejšie v každej hre a mi môžeme byť radi, že to tak je aj v prípade Battlefieldu. Nejde tu ani o snahu o reálne zobrazenie vojny, ako to bolo v prípade Operation Flashpiont, teda je tu snaha ziednodušiť ovládanie každého typu techniky na maximum. V prvom diely bolo obtiažnejšie ovládanie lietadiel, ale už sa na tom popracovalo a tentokrát to bude také ľahké ako ovládanie ostatných strojov.

Pretože bude podporovaná hra až 100 hráčov a pre väčšiu podporu taktickej stránky hry sa v Battlefield 2 objavia velitelia. Bude to nová kategória hráčov, ktorí sa budú zameriavať primárne na velenie menších skupiniek ostatných hráčov. K tomuto účelu budú môcť zadávať štandartné príkazy: nasleduj ma, útoč, ústup atď. Najzaujímavejšia je možnosť zadávať priamo v teréne alebo na príručnej mape waipointy pre ostatných. Velitelia budeme môcť zvoliť s pomedzi samotných hráčov. Vývojári predpokladajú, že sa postupne vyprofiluje skupina hráčov, ktorí sa budú venovať len veleniu. Zo začiatku bude ťažké vybrať správnych ľudí na velenie, ale časom vďaka systému hodností sa to uľahčí. Každý hráč bude na začiatku iba obyčajný vojak, postupne dosiahne až hodnosť generála. Tá sa bude zvyšovať plnením určitých špecifických úloh, ktoré sú pre každý typ vojaka iné. Hodnosť teda ukáže ako dlho je konkrétny hráč v hre a teda aké má skúsenosti.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem systému velenia bude pri množstve hráčov dôležitá aj komunikácia. Tá prebieha nielen pomocou hlasu cez mikrofóny, ale taktiež s inými pomôckami. Napríklad, keď ktokoľvek uvidí nepriateľskú jednotku, bude ju môcť jednoducho označiť myšou a ostatní o nej dostanú informácie a zakreslí sa im do mapy. Podobne by mali byť vyriešené aj ostatné pomôcky.

NÁROKY NA HARDWARE
Nároky na hardware nebudú najmenšie, ale švéski vývojári komunitu ubezpečujú, že to zas nie nič hrozné. Minulý engine nebol podľa ich slov optimalizovaný natoľko, ako by bolo potrebné. Teraz by sa to už nemalo stať. Nech to dopadne akokoľvek, hra pri sto hráčoch bude mať na dnešnú dobu veľké nároky.

BATTLEFIELD: MODERN COMBAT
Battlefield 2 je vývíjany exkluzívne pre PC. Konzoloví hráči však nemusia zúfať. Pre nich je exkluzívne vyvíjaný Battlefield: Modern Combat, ktorý je v podstate totožný s Battlefield 2. Rozdiely sa týkajú hlavne odlišného interfacu a v Modern Combat bude prítomná aj štvrtá strana - Európska Únia. Zopár rozdielov nájdeme aj medzi PS2 a Xbox verziou. Ide hlavne o úpravy istých špecifík podľa potrieb hráčov jednotlivých platforiem. V Digital Ilusions má prioritu Battlefield 2 a tak si na Modern Combat budú musieť konzolisti počkať o niečo dlhšie. Predpokladá sa, že hra by mohla byť hotová na vianočný trh.

SkryťVypnúť reklamu

ZÁVER
Čo povedať na záver? Battlefield 2 bude určite výborná hra. Takí kvalitní vývojári, akými švédsky Digital Illusions rozhodne sú, to prakticky nemôžu pokaziť. Škoda absencie Európskej Únie v konzolovej verzii. Nám už neostáva nič iné, len dúfať v priaznivé hardwarové nároky.

Autor: Michal Klembara

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 860
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 696
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 595
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 318
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 899
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 805
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 711
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 642
SkryťZatvoriť reklamu