SEATTLE, BRATISLAVA. Populárna videoslužba YouTube, ktorú prevádzkuje Google, má nového rivala. Je ním služba Amazon Video Direct, ktorá ponúka používateľom priestor pre publikovanie videí, aby získali svojich divákov a honoráre za zobrazené reklamy.
Amazon sa s tvorcami videí bude s tržbami deliť rovný dielom, bez ohľadu na to, či pochádzajú z reklamy alebo predplatného. Každý sa bude môcť rozhodnúť, či vytvorí kanál s plateným obsahom, alebo ho návštevníkom povolí sledovať za to, že strpia niekoľko reklám.
Služba je v tejto chvíli dostupná v USA, Nemecku, Rakúsku, Japonsku a Británii. Tí, ktorí majú predplatené členstvo v Amazon Prime, budú môcť videá sledovať bez toho, aby sa im reklamy zobrazovali.
Amazon nie je pri multimédiách žiadnym nováčikom. Prevádzkuje službu Prime Video, ktorá po vzore Netflixu sprístupňuje bohatý archív filmov a televíznych projektov. Taktiež umožňuje hráčom streamovať klipy z ich herných zážitkov cez službu Twitch.
Komunita 50 miliónov predplatiteľov Prime členstva podľa BBC nemôže žiadnym spôsobom ohroziť YouTube so svojou početnou dvojmiliardovou používateľskou základňou, môže však spôsobiť odliv časti tržieb za zobrazenú reklamu.
Amazon sa v posledných rokoch snaží výrazne rozširovať svoje služby, aby si udržal svoju pozíciu na trhu a zaistil stabilný rast. Je to stratégia technologických firiem, ktorým sa osvedčilo púšťať sa aj do okrajových projektov, aby nenechali miesto pre rast novej konkurencie.