MENLO PARK, BRATISLAVA. Vytočíte núdzovú linku, oslovíte operátora a záchranná akcia sa dá do pohybu. Bez ohľadu na to, či ste práve zachytili začínajúci lesný požiar, uviazli v nákupnom centre pod paľbou teroristov, alebo zachraňujete život pri autonehode.
Všetko je fajn, pokiaľ môžete hovoriť. Ak vám však vypadne reč, zlyhá mikrofón mobilu, alebo sa musíte zatajiť, nie je priveľa možností, ako zavolať o pomoc. To všetko má vyriešiť nový 911bot , ktorý spustili v USA v rámci služby Facebook Messenger.
Môžete napísať čo treba, odoslať fotografie a čítať na displeji prvé záchranné kroky, ktoré máte podniknúť, kým príde pomoc. Chatbot prevezme od vás materiály a sprostredkuje ich hlasovou cestou a ďalšími kanálmi na záchrannú linku.
Hoci ide podľa magazínu Mashable o nástroj, ktorý nemá ambíciu nahradiť telefonovanie, cení sa každý jeden zachránený život. Facebook pred časom otvoril nové rozhranie s technológiou pre chatboty a vyzval vývojárov aby ukázali, ako ich možno využiť v praxi.
Rovnakým smerom sa vydáva aj Microsoft a o chatbotoch hovorí viacero technologických firiem. Otvára sa nový priestor, ktorý plynule nadväzuje na meniace sa používateľské návyky. Interaktívna komunikácia, umelá inteligencia a nacvičené postupy v tomto prípade vstupujú do života plnou silou.