ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Spýtate sa mobilu aké bude počasie a hlasový asistent vám bez váhania odpovie. S touto technológiou sa však čoskoro začneme stretávať aj na iných miestach. Reťazec rýchleho občerstvenia KFC ukazuje v Číne technológiu budúcnosti.
V najmodernejšej prevádzke obsluhuje hladných zákazníkov namiesto čašníka robot. Načúva želaniam, rozoznáva slová a snaží sa vyhovieť všetkým požiadavkám. Prijme objednávku, zrealizuje elektronickú platbu a vie odporučiť aj hudbu, ktorú si možno vypočuť pri stole počas jedenia.
Prieskumná prevádzka láka zvedavcov v National Exhibition and Convention Center. Kým KFC do tohto projektu vložilo svoju rodinnú zmes korenín a skúsenosti pri pražení kuracieho mäsa, Baidu zabezpečuje technologické zázemie.
Robot – ak tak môžeme fyzickú podobu hlasového asistenta nazvať – využíva systém umelej inteligencie, ktorý sa postupne učí nové zručnosti. Namiesto toho, aby museli programátori prácne definovať každý jeden úkon a odpoveď, expertný systém si stavia štruktúry rozhodovania sám, pod dohľadom vývojárov.
V Ázii sú podľa magazínu Marketing Interactive podobné projekty v obľube, a tešia sa rovnakej pozornosti ako historické pamiatky a iné atrakcie. Hoci pre firmy ide skôr o prieskum trhu a snahu priblížiť sa k budúcnosti novými cestičkami, pravdou je že ide o úspešné projekty, pri ktorých je len otázkou času ako rýchlo sa dostanú k plošnému nasadeniu.
Robotický čašník Du Mi a multimediálny systém pre hudbu za stolom nie sú osamotenou technologickou výbavou. Ľudia môžu prostredníctvom holografickej projekcie dokonca sledovať, ako sa jedlá pripravujú.