SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Uber odkrojil svojim zákazníkom a taxikárom riadny kus súkromia. Vyplýva to z jeho prvej správy o transparentnosti, ktorú vydal za obdobie od júla do decembra minulého roka.
Na žiadosti rôznych amerických úradov vydal podľa agentúry Reuters informácie o 12 miliónoch pasažieroch a vodičoch, štátne a federálne agentúry si vyžiadali informácie o 469 používateľoch. Zaujímali ich informácie o ľuďoch, trasách, miestach nástupu a výstupu, ako aj autách a vodičoch.
Najväčšia časť dopytov súvisela s vyšetrovaním zneužívania platobných kariet, ktorých pohyby zaregistrovali v zúčtovaniach za prepravu. Zmena životného štýlu a hlbšie prenikanie technológií do každodenného života vytvárajú obrovské množstvo digitálnych stôp, ktoré nie sú zaujímavé iba pre marketing, ale aj pre strážcov poriadku.
Pasažieri sú identifikovateľní a zanechávajú za sebou dlhodobý záznam o ich cestovaní. Rovnako sa to deje pri používaní mobilov, alebo nakupovaní v obchodoch so zákazníckymi kartami.