MENLO PARK, BRATISLAVA. Podeliť sa s radostnými pocitmi, ohlásiť priateľom pripravované zásnuby alebo ukázať ako ste trávili dovolenku – práve to je obsah, ktorý by mal byť stredobodom pozornosti na Facebooku.
Sociálna sieť sa však v poslednom roku začala výrazne meniť. Ľudia tlmia svoje emócie a namiesto náhľadu do svojho vlastného súkromia zdieľajú obsah, ktorý našli na internete. Slová, ktoré aktívne tvorili ustupujú informáciám z webov a videí.
Práve tento postupný prerod začína firmu znepokojovať. Nedávny prieskum ukázal, že iba štyria z desiatich aktívnych používateľov vytvoria týždenne aspoň jeden príspevok, ktorý by sa držal pôvodného konceptu.
Facebook sa preto mení z osobného na spoločenský a naberá podobu komunikačného priestoru, akých je na internete veľa. Ľudia strácajú záujem dokumentovať svoje chvíle a do siete vstupujú tí, čo v nej vidia príležitosť pre propagáciu a šírenie informácií.
Odklon záujmu môže byť náznakom, že ľuďom sa zunovalo odhaľovať súkromie a prenášajú ho radšej do aplikácií, ktoré slúžia pre uzavretejšiu komunikáciu z mobilu. Pre Facebook tak vývojovo rastie nová konkurencia, ktorá by jedného dňa mohla znamenať, že sociálna sieť má najlepšie časy za sebou.
Podľa magazínu Business Insider vývojári dlhšiu dobu pracujú na tom, aby trendy zvrátili. V rámci viacerých funkcií dávajú do pozornosti príspevky z minulosti, aby upriamili pozornosť používateľov na obsah, aký tvorili v minulosti.