TOKIO, BRATISLAVA. Ani najpodrobnejšie letecké snímky neobsahujú detaily, ktoré by autám umožnili jazdiť podľa máp. Viacero veľkých firiem sa preto začína venovať zbieraniu podkladov, ktoré umožnia autopilotom prechádzať ulicami a cestami bez kolízií.
Doterajším mapám chýba podľa agentúry Reuters informácia o priestore, ktorú možno získať iba laserovým meraním. Hoci úrady a armáda majú podrobne zdokumentovaný každý mostík, prejazd či iný objekt, takéto informácie im chýbajú. Čo stačilo pre éru GPS navigácie, nemusí už stačiť pre autonómne jazdenie.
Japonská vláda začala spolu s firmami Toyota a Nissan pracovať na nových, inteligentných mapách. Pod patronátom kartografických spoločností ich chce spracovať do konca roku 2018, aby sa o ne mohli oprieť vývojári pri svojich projektoch. Nie je tajomstvom, že autonómne vozidlá dnes jazdia iba tam, kde majú dokonalý prehľad o infraštruktúre.
V podobnom projekte sa angažuje aj holandská firma TomTom v spolupráci s Boschom. Od minulého leta spoločne spracúvajú múdre mapy. Minulý týždeň ohlásil Bosch podobnú spoluprácu s firmou HERE.
Zdá sa, že vzniká nový trh, ktorý so štandardizovanými mapami môže výrazne priblížiť éru vozidiel, ktoré jazdia bez vodičov. Tam, kde vie počítač o každom detaile, môže reagovať ako skúsený vodič, ktorý dôverne pozná úsek ktorým prechádza.