BONN, BRATISLAVA. Nemecká pošta testuje robotov, ktorí by mohli pomáhať poštárom pri doručovaní balíkových zásielok. Ich objem každoročne narastá s popularitou internetového nakupovania.
Amazon.com a Zalando zahlcujú poštu balíkmi, ktoré nerobia poštárom starosti iba svojim počtom. Škatule sú čoraz väčšie, pretože spotrebitelia nakupujú cez internet už aj ten tovar, ktorý ešte pred časom kupovali výhradne v kamenných predajniach.
„Roboti by mohli byť používaní pri doručovaní balíkov v časovom horizonte 3 až 5 rokov“ povedal pre agentúru Reuters Clemens Beckmann, ktorý vedie divíziu inovácií pre balíkové a listové oddelenie.
Roboti, ktorí vyzerajú ako stôl na kolieskach, budú sledovať kroky poštárov a plniť úlohu autonómneho vozíka. Keď poštár zastane pred domom, zastaví sa aj robot. Ak sa opäť dá do chôdze k ďalšiemu adresátovi, opäť ho nasleduje ako psík.
Nemecká pošta v súčasnosti testuje technológiu vo svojich vlastných depách. Keď technológiu vyladí, vyjde s ňou aj do ulíc. Popri tom uvažuje o mobilných pick-up miestach, kde by roboti preberali zásielky od zákazníkov.