umožní „haluziť“ aj celkom legálnym spôsobom...
Už to „Eye Toy“ v názve titulu evokuje, akým smerom sa asi celá hra bude uberať. Áno, presne tak, opäť bol využitý koncept pripojenej webkamerky, ktorá vás dostane priamo do hry, resp. na televíznu obrazovku. Do stále sa rozrastajúcej rodiny Eye Toy hier tak pribudol ďalší člen. Ten sa však od svojich starších súrodencov ako Eye Toy: Play, Singstar, či Eye Toy: Monkey Mania líši v jednej zásadnej veci: hru síce ovládate vlastným telom, ale na obrazovke už nesledujete samých seba, či miestnosť, v ktorej sa nachádzate. Naopak, Antigrav obsahuje plnohodnotné grafické svety s objektmi, postavami a vlastnými fyzikálnymi zákonitosťami. Priatelia, vítame vás v prvej skutočnej domácej virtuálnej realite!
Ako tento zázrak funguje? Celkom jednoducho a ľahko pochopiteľne. Najprv vám kamera nasníma polohu hlavy, ktorú vzápätí potvrdíte pri kalibrovaní – iba sa posuniete kúsok doľava, potom zas opačným smerom. Tu už vám nič nestojí v ceste za slávou hoverboardového majstra. Hra totiž patrí do žánru závodných, resp. futuristických športov a to nie hocakých! Ide o preteky na osobných vznášadlách, niečo ako mal hlavný hrdina v jednom dieli filmovej trilógie Návrat do budúcnosti. Súťaží sa pritom buď na čas, alebo proti súperom, či na body za špeciálne triky.
Keď už je vaša pozícia jasná aj programu, nasleduje výber herného štýlu a postavy. Čaká tu na vás osem extravagantných figúrok a po vypichnutí tej najsympatickejšej by ste určite mali navštíviť tutoriál. Inak budete mať problémy... Tréningový režim skráti námahu samostatného učenia sa a tu si pekne postupne preskúšate ovládanie hlavou, rukami, zrýchľovanie, skoky, chytanie bonusov, spúšťanie turba a podobne. A potom už ostáva len vybehnúť na jednu z futuristicky spracovaných tratí a ukázať súperom, kto je tu šéf.
V tomto úvode som sa pokúsil v krátkosti načrtnúť o čom vlastne Antigrav je. V nasledujúcich položkách si teraz rozoberieme jednotlivosti a uvidí sa, či nadšenie z pôvodného nápadu korešponduje s kvalitným spracovaním.
GRAFIKA 8 / 10
Vo farebných svetoch možnej budúcnosti spoznáte inšpiráciu autorov, ktorá očividne spočívala aj v hrách ako Jak3, či Ratchet and Clank 3. Nie je to však na škodu veci a také prelietavanie svetelnými kruhmi, ktoré fungujú ako urýchľovače, vám spôsobí minimálne takú radosť ako jahodová torta po dobrom obede. Postavy sú navyše vymodelované exaktne, ľudsky, ako aj príroda medzi supermodernými stavbami. Leteli ste už niekedy sto metrov nad hučiacim vodopádom? Lebo teraz si to vyskúšate!
INTERFACE 6 / 10
Ovládanie hlavou a rukami, resp. aj nohami (ak hráte v stoji, čo je pre tento prípad oveľa funkčnejšie než lenivé vysedávanie) je síce originálne a revolučné, ale niekedy to trochu „zahapruje“ – musíte mať dobre nastavenú kameru, osvetlenie v miestnosti a kalibrovanie vašej polohy musí byť exaktné predovšetkým. V opačnom prípade sa pred telkou budete len zvíjať a vaša postava sa nevyhrabe ani z prvej väčšej zákruty. Akonáhle však ovládanie dostanete do krvi, prežijete krušné adrenalínové chvíle ako v skutočnej virtuálnej realite. Wow.
HRATEĽNOSŤ 7 / 10
Ťažko sa opisuje pocit kĺzania po svetelnej železnici, keď musíte rukami zbierať zrýchľovače a zároveň sa vyhýbať prekážkam, alebo na rušnej viacprúdovej diaľnici, kde sa valíte v protismere a ešte do vás aj strkajú súperi... A treba vôbec tento feeling popisovať? Nie, musíte si to vyskúšať na vlastnej koži!
Hrateľnosť inak závisí od vyššie spomínaných podmienok interfejsu. Ak sa totiž dostatočne nepohráte s kalibrovaním, narážať do všetkého vás dlho baviť nebude. Ale keby ste chceli niekoho napáliť, nechajte ho nadarmo poskakovať pred obrzovkou a nahrajte si ho potajomky na video. Potom už sa stačí pripojiť na internet a odoslať záznam na tie správne stránky... ;)
MULTIPLAYER
Netestovali sme.
ZVUKOVÉ EFEKTY 8 / 10
Virtuálna realita je plnohodnotná len ak simuluje dokonalé prostredie po každej stránke – a teda nielen grafickej a fyzikálnej, ale aj zvukovej. Takže očakávajte rôzne buchoty, šramoty, škrípanie trejúceho sa kovu, trúbenie rozčúlených vodičov, výkriky oponentov a iné, potešujúce nasamplované zvuky, vytvárajúce autentickú atmosféru obrovitánskeho, komplexného sveta.
HUDBA 9 / 10
Našťastie hudbu k hre Antigrav neskladala Lucka Vondráčková, ani Pavol Habera. K slovu (vlastne skôr note:-)) sa dostali takí giganti elektronickej muziky ako Apollo 440, takže pozor! Pripravte sa na originálne tanečné tracky s miešaním elektroniky a tvrdého gitarového zvuku. Najlepšia droga je prosto hudba.
NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 6 / 10
Náročnosťou sa Antigrav nijak nevykláňa zo štandardu stredne ťažších, až ľahších hier. Uvedomíte si to však až po dokonalom zvládnutí ovládania, ktoré tu determinuje asi úplne všetko. Nuž a súperi sú takí, akí sú – nebojácni, víťazstva chtiví a niekedy aj nekompromisní.
ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7 / 10
Už dávno to nie je len Nintendo, kto vymýšľa originálne herné koncepcie. Odkedy Sony prišlo s Eye Toy, mikrofónmi k Singstar a teraz už aj PSP je jasné, že veľké idey sa rodia aj u výrobcov konzoly Playstation. A jednou z týchto veľkých ideí je práve Antigrav, ktorý je vlastne prvým titulom „ozajstnej“ virtuálnej reality pre domácnosti. Prosto sa „vtelíte“ do vybranej postavy a prevezmete v pretekoch jej telo za svoje. Budúcnosť nám klope na dvere, tak ju rýchlo vpustime dnu. Aby si to ešte náhodou nerozmyslela. ;)
Autor: Marián „Lawnmower Man“ Kluvanec