SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Pre niekoho je to práca, pre iného otravná strata času. Ak vás tiež otravujú ponuky mobilných operátorov, energetických firiem či predavačov ponožiek cez telefón, mali by ste vedieť, že existuje technológia, ktorá ich môže zastaviť.
Roger Anderson naprogramoval systém, ktorého úlohou je tele-predajcov zdržiavať na linke. Automat sa pokúša simulovať pomalého, neskúseného a slabo chápavého človeka. Pritakáva, zhovára sa s fiktívnou manželkou a kladie otázky, pri ktorých musí telefonista opakovať to, čo už raz vysvetlil.
Úlohou je oberať nepríjemných predajcov o čas namiesto toho, aby mohli po zložení telefónu obťažovať ďalšie obete.
Dosiaľ sa všetci sústreďovali na filtrovanie a zhadzovanie hovorov podľa prichádzajúceho čísla, aby ľuďom šetrili čas. Teraz už bude stačiť iba prepojiť predajcu na automat, ktorý ich bude zdržiavať pri práci. Čím múdrejší robot bude, tým viac času dokáže pri hovore získať.
Podľa nahrávok, ktoré zverejnil magazín Tech Insider, je nová taktika úspešná. Kým sa operátori nenaučia na nový prístup reagovať, budú úslužne a trpezlivo vysvetľovať frázy stroju, ktorý sa vôbec nesnaží pochopiť ich slová.
Autora programu však prekvapilo, že akákoľvek snaha o zdokonalenie systému priniesla skrátenie času na linke, takže jeho najhlúpejší robot bol vlastne najúspešnejším.