LONDÝN, BRATISLAVA. Je to právnik, ktorý za svoje služby nič nepýta. Namiesto toho aby sedel v drahom obleku v reprezentatívnej kancelárii kde cez svoju asistentku prijíma ľudí v tiesni, existuje iba vo virtuálnom priestore.
Má podobu kódu, ktorý sa cez internet zhovára so svojimi klientmi, aby im pripravil podania pre odpustenie pokút za nesprávne parkovanie. Zatiaľ obslúžil viac ako 150-tisíc Britov, z ktorých 47 percent pri svojich podaniach uspelo. Ušetrili tak približne 3 milióny dolárov na pokutách.
Za projektom stojí študent Joshua Browder zo Stanford University, pre ktorého sa programovanie robotického právnika stalo výzvou pre preverenie jeho zručností a schopností. Systém otázok a rozoznávania odpovedí zladil s anglickým právnym systémom.
Kým pri rozhovore zisťuje automat náležitosti, po vyhodnotení situácie sa zameriava na vytvorenie podania. Zbiera od záujemcov údaje, aby ich vpísal do vopred pripravených šablón dokumentov. Ľudia si ich potom vytlačia a podľa inštrukcií zašlú úradom.
Systém, ktorý pri jednoúčelovom poslaní funguje spoľahlivo by sa mal čoskoro objaviť v prevádzke aj v USA. Študent chce podľa magazínu Digital Trends zúročiť svoje skúsenosti v ďalších asistenčných projektoch. Pomáhať by mohli ľuďom pri styku s úradmi.