SME

Facebook chce byť ako YouTube, experimentuje s videami

Firma hľadá spôsob, ako premeniť záujem o videoklipy na tržby z predanej reklamy.

(Zdroj: AP Photo/Matt Rourke)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Je to obrovský priestor pre predaj reklamy. Na Facebooku si denne 500 miliónov používateľov prezrie videá v celkovej dĺžke trvania 100 miliónov hodín. Projekt, ktorý vznikol aby spájal ľudí sa čoraz intenzívnejšie stáva priestorom pre konzum multimédií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uvedomuje si to aj vedenie firmy, ktoré chce z nových používateľských návykov vyťažiť čo najviac. Po vzore YouTube experimentuje s prvkami, ktoré by premenili sledované minúty na tržby. V zákulisí sa dejú zmeny, ktoré testujú uzavreté skupiny používateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Získať peniaze z reklamy

Prvou je podľa magazínu Business Insider vkladanie reklamy a spúšťanie súvisiacich videí v situáciách, kedy sa používateľ rozhodne pre celoobrazovkové sledovanie videoklipov. Reklamné šoty sa zobrazujú na konci videa, pred doplnkovým multimediálnym obsahom.

V zákulisí vzniká aj nová používateľská sekcia, ktorá by sa mala stať akousi videoknižnicou. V nej by mohli ľudia vyhľadávať a sledovať videá bez toho, aby ich ktosi zdieľal v skupinách, na stránkach či časovej osi. Používateľský koncept by tak bol rovnaký, ako ho mnohí poznajú z YouTube.

Kým Facebook dosiaľ reklamný potenciál videí nevyužil, Google má vo svojej videoslužbe YouTube veľa skúseností s reklamnými systémami. I napriek tomu neustále pracuje na novom spôsobe financovania, ktorý by fungoval na báze predplatného.

SkryťVypnúť reklamu

Autori sa sťažujú

Facebook dlhodobo čelí obvineniam, že oberá autorov videí o príjmy z reklamy. Sociálnou sieťou bežia klony videí z YouTube uložené v cloude Facebooku, ktoré autorom neprinášajú žiadne odmeny. Hoci v minulosti prebehlo viacero spoločenských protestov, veľa sa nezmenilo. Ide hlavne o populárne a virálne videá, na ktorých tvorcom skutočne záleží.

YouTube bol dlhodobo stratovým projektom, ktorý v roku 2006 za 1,65 miliardy dolárov kúpil Google od vývojára Chada Hurleyho. Dnes zodpovedá za desatinu dát, ktoré pretečú internetom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 850
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 666
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 569
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 282
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 918
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 877
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 738
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 677
SkryťZatvoriť reklamu