Facebook chce byť ako YouTube, experimentuje s videami

Firma hľadá spôsob, ako premeniť záujem o videoklipy na tržby z predanej reklamy.

(Zdroj: AP Photo/Matt Rourke)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Je to obrovský priestor pre predaj reklamy. Na Facebooku si denne 500 miliónov používateľov prezrie videá v celkovej dĺžke trvania 100 miliónov hodín. Projekt, ktorý vznikol aby spájal ľudí sa čoraz intenzívnejšie stáva priestorom pre konzum multimédií.

Uvedomuje si to aj vedenie firmy, ktoré chce z nových používateľských návykov vyťažiť čo najviac. Po vzore YouTube experimentuje s prvkami, ktoré by premenili sledované minúty na tržby. V zákulisí sa dejú zmeny, ktoré testujú uzavreté skupiny používateľov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Získať peniaze z reklamy

Prvou je podľa magazínu Business Insider vkladanie reklamy a spúšťanie súvisiacich videí v situáciách, kedy sa používateľ rozhodne pre celoobrazovkové sledovanie videoklipov. Reklamné šoty sa zobrazujú na konci videa, pred doplnkovým multimediálnym obsahom.

V zákulisí vzniká aj nová používateľská sekcia, ktorá by sa mala stať akousi videoknižnicou. V nej by mohli ľudia vyhľadávať a sledovať videá bez toho, aby ich ktosi zdieľal v skupinách, na stránkach či časovej osi. Používateľský koncept by tak bol rovnaký, ako ho mnohí poznajú z YouTube.

Kým Facebook dosiaľ reklamný potenciál videí nevyužil, Google má vo svojej videoslužbe YouTube veľa skúseností s reklamnými systémami. I napriek tomu neustále pracuje na novom spôsobe financovania, ktorý by fungoval na báze predplatného.

Autori sa sťažujú

Facebook dlhodobo čelí obvineniam, že oberá autorov videí o príjmy z reklamy. Sociálnou sieťou bežia klony videí z YouTube uložené v cloude Facebooku, ktoré autorom neprinášajú žiadne odmeny. Hoci v minulosti prebehlo viacero spoločenských protestov, veľa sa nezmenilo. Ide hlavne o populárne a virálne videá, na ktorých tvorcom skutočne záleží.

YouTube bol dlhodobo stratovým projektom, ktorý v roku 2006 za 1,65 miliardy dolárov kúpil Google od vývojára Chada Hurleyho. Dnes zodpovedá za desatinu dát, ktoré pretečú internetom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Téma: YouTube


Článok je zaradený aj do ďalších tém Facebook, Google, Sociálne siete

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

Austrálsky Černobyľ láka turistov, výstrahy ignorujú

Na varovania nedbali, kým ľudia nezačali umierať.

Podcast Klik

Klik: Facebook dostal vysokú pokutu, ktorú si ani nevšimne

Prehľad technologických správ.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 610
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 242
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 766
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 200
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 037
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 068
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 360
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 160
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 500
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 147