SME

Facebook chce byť ako YouTube, experimentuje s videami

Firma hľadá spôsob, ako premeniť záujem o videoklipy na tržby z predanej reklamy.

(Zdroj: AP Photo/Matt Rourke)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Je to obrovský priestor pre predaj reklamy. Na Facebooku si denne 500 miliónov používateľov prezrie videá v celkovej dĺžke trvania 100 miliónov hodín. Projekt, ktorý vznikol aby spájal ľudí sa čoraz intenzívnejšie stáva priestorom pre konzum multimédií.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uvedomuje si to aj vedenie firmy, ktoré chce z nových používateľských návykov vyťažiť čo najviac. Po vzore YouTube experimentuje s prvkami, ktoré by premenili sledované minúty na tržby. V zákulisí sa dejú zmeny, ktoré testujú uzavreté skupiny používateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Získať peniaze z reklamy

Prvou je podľa magazínu Business Insider vkladanie reklamy a spúšťanie súvisiacich videí v situáciách, kedy sa používateľ rozhodne pre celoobrazovkové sledovanie videoklipov. Reklamné šoty sa zobrazujú na konci videa, pred doplnkovým multimediálnym obsahom.

V zákulisí vzniká aj nová používateľská sekcia, ktorá by sa mala stať akousi videoknižnicou. V nej by mohli ľudia vyhľadávať a sledovať videá bez toho, aby ich ktosi zdieľal v skupinách, na stránkach či časovej osi. Používateľský koncept by tak bol rovnaký, ako ho mnohí poznajú z YouTube.

Kým Facebook dosiaľ reklamný potenciál videí nevyužil, Google má vo svojej videoslužbe YouTube veľa skúseností s reklamnými systémami. I napriek tomu neustále pracuje na novom spôsobe financovania, ktorý by fungoval na báze predplatného.

SkryťVypnúť reklamu

Autori sa sťažujú

Facebook dlhodobo čelí obvineniam, že oberá autorov videí o príjmy z reklamy. Sociálnou sieťou bežia klony videí z YouTube uložené v cloude Facebooku, ktoré autorom neprinášajú žiadne odmeny. Hoci v minulosti prebehlo viacero spoločenských protestov, veľa sa nezmenilo. Ide hlavne o populárne a virálne videá, na ktorých tvorcom skutočne záleží.

YouTube bol dlhodobo stratovým projektom, ktorý v roku 2006 za 1,65 miliardy dolárov kúpil Google od vývojára Chada Hurleyho. Dnes zodpovedá za desatinu dát, ktoré pretečú internetom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 18 357
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 936
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 958
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 462
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 431
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 944
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 504
SkryťZatvoriť reklamu