Myslíte si, že dokážete predpovedať, ktoré technológie majú budúcnosť a ktoré sú len krátkodobými výstrelkami? Svoje vizionárske schopnosti môžete otestovať v novej internetovej hre portálu Yahoo.
The Buzz Game je experimentálnym projektom, ktorého cieľom je preskúmať, či možno na základe kolektívneho odhadu tisícok ľudí predpovedať budúce trendy vo vyhľadávaní.
Funguje na princípe burzy, kde sa obchoduje s fiktívnymi akciami rôznych technológií, ale napríklad aj vírusov. Akcie sa pohybujú nahor alebo nadol podľa toho, koľko ľudí na Yahoo v danom momente technológiu vyhľadáva. Ak napríklad Apple uvedie na trh nový produkt a ľudia po ňom začnú pátrať cez vyhľadávač, akcie tejto firmy vyletia nahor.
Okrem trhu "technologických hračiek" možno obchodovať aj na trhoch so zábavou (vsadiť si môžete napríklad na rôzne online služby predávajúce hudbu), trhu programovania (rôzne jazyky a vývojárske prostredia), operačných systémov či softvéru. Svojich fiktívnych 10-tisíc dolárov, ktoré dostanete pridelené po registrácii, môžete investovať aj do technológie, ktorá bude v budúcnosti podľa vás ľudí najviac obťažovať (vírusy či spyware) alebo do najrôznejších internetových služieb.
Skúšobné kolo hry však potrvá len do konca júla tohto roku, a tak by ste mali investovať do vecí, ktorých obľúbenosť podľa vás stúpne už pred týmto dátumom. Zároveň treba myslieť na to, že akcie majú rôzne ceny - ak napríklad väčšina ľudí fandí Apple, akcie firmy môžu byť nadhodnotené a prerobíte, aj ak sa jej bude dariť.
Traja najlepší investori získajú od Yahoo ceny, platí to však len pre amerických občanov - ostatní môžu hrať pre zábavu.
buzz.research.yahoo.com/
Autor: tb