Ako sa učili telefónnej etikete prví šťastní majitelia bežných telefónnych prístrojov? Pohľad do minulosti ponúka americká príručka zo štyridsiatych rokov Ako si získať cez telefón priateľov, ktorá je v elektronickej podobe dostupná na webovej stránke contactsheet.org/archives/000047.html.
l Hovorte priamo do slúchadla normálnym hlasom. Počúvať cez telefón krik nie je príjemné a váš hlas bude deformovaný. Nie je však vhodné ani šepkať alebo mrmlať.
l Doprajte volanému dosť času na to, aby prišiel k telefónu - aspoň minútu.
l Ak si nie ste telefónnym číslom úplne istí, radšej sa pozrite do telefónneho zoznamu.
l Pri telefonovaní si predstavujte osobu, s ktorou voláte - hovorte k nej, nie k telefónu! Budete potom chápavejší k tomu, čo druhá strana hovorí.
l Ak nezdvihnete slúchadlo čo najrýchlejšie, volajúci si môže pomyslieť, že nikto nie je doma a zavesí.
l Neprepájajte hovory, ak viete záležitosť vybaviť aj sami. Ak musíte hovor prepojiť, najskôr volajúcemu vysvetlite, čo idete urobiť. Ak používate súkromnú telefónnu ústredňu, pomaly stlačte vidlicu telefónu dva alebo trikrát a počkajte, kým sa vám ozve operátor a dá vám ďalšie inštrukcie.
l Zvyčajne je vhodné, aby telefonát ukončil ten, kto volal. Niektoré firmy však majú pravidlo, že telefonát má ukončiť vždy zákazník.
l Pred položením slúchadla sa ubezpečte, že volajúci na druhej strane vie, že hovor už bude ukončený. Slúchadlo položte jemne - tresknutie slúchadlom je podobne nepríjemné, ako keby ste niekomu zabuchli dvere prednosom.