Asphalt: Urban GT - najobľúbenejšie mobilné závody

Asphalt: Urban GT je už dlhší čas najobľúbenejšou a najsťahovanejšou hrou spoločnosti Gameloft. Ide o veľmi vydarené a kvalitné arkádové závodenie, podložené licenciami reálnych športových áut, preháňajúcich sa po tratiach v skutočných mestách. Už po

Asphalt: Urban GT je už dlhší čas najobľúbenejšou a najsťahovanejšou hrou spoločnosti Gameloft, na ich webových stránkach gameloft.com. Ide o veľmi vydarené a kvalitné arkádové závodenie, podložené licenciami reálnych športových áut, preháňajúcich sa po tratiach v skutočných mestách. Už podľa screenshotov málokto ostane voči tejto hre chladný, svojim grafickým spracovaním totiž veľmi nápadne pripomína počiatky závodenia na starých PCčkach, konkrétne by som prirovnával hlavne ku hre Lotus Esprit Turbo Challenge.

Asphalt: Urban GT, ktorý sa rozprestiera len na zopár kilobytoch prináša celých 8 dráh. Povedzme si pravdu – toto číslo by v niektorých prípadoch tromflo aj niekoľkostonásobne väčšie PC hry. Tieto dráhy vynikajú svojim grafickým spracovaním, každá sa odohráva v inom prostredí. Zajazdíte si po nočnom romantickom Paríži, preľudnenom Tokyu, či zasneženom Vladivostoku a nečakane rýchly engine vám aj na mobile dá pekne pocítiť, že auto, ktoré ovládate skrýva pod kapotou pekných pár koní. Áut je v hre 9, ako som spomínal, každé z nich je reálne a licencované, od Audi TT Roadster 3.2 Quattro počnúc a Lamborghini Murciélago R-GT končiac. Jazdnými vlastnosťami sa však od seba veľmi nelíšia, ale veľmi citeľne poznať maximálnu rýchlosť a akceleráciu. Oba tieto atribúty sú dôležité pri predbiehacích manévroch, ktoré sú korením hry a vzhľadom na to, že budete jazdiť za plnej premávky, užijete si ich viac než dosť. Pomôžu vám pri nich aj akési nitro-packy, ktoré z auta dostanú viac než maximum a na krátky čas extrémne zvýšia výkon motora. Tieto packy sa dajú zbierať po trati, v každej dráhe sú 4. Väčšinou sú umiestnené na miestach, ktoré sa nachádzajú mimo ideálnej stopy, čiže ich získanie je často podmienené stratou náskoku, či aspoň evidentným spomalením.

   

Okrem pomocných nitropackov sú na tratiach rozmiestnené aj rôzne prekážky, ktoré vám majú znemožniť dojazdiť až do cieľa. Okrem zátaras, ktoré vás okamžite zastavia, robia problémy aj policajné autá, či vrtuľníky. Z vlastných skúseností však môžem povedať, že nič vás neohrozí tak, ako vaši protivníci, ktorí celkom slušne blokujú vašu trasu a za každú cenu sa snažia ubrániť si svoju pozíciu. Pri predbiehaní treba vo veľkej miere používať spomínané nitro a treba ho hlavne používať s rozumom.

Herný systém Asphaltu je celkom bežný, známy z množstva závodných hier. Hra vám postupne odomyká nové trate, autá, ba dokonca aj herný mód. Obtiažnosť je pomerne jednoduchá, ale chvíľku vám potrvá, kým dohráte hru do konca. Je to hlavne kvôli tomu, že nová trať sa vám odomkne, až keď nazbierate istú sumu peňazí, ktorá sa kumuluje relatívne pomaly.

Ovládanie Asphalt: Urban GT je stopercentne intuitívne a snáď nemôže nikomu robiť problémy. Výborné je aj automatické pridávanie plynu, nemusíte kŕčovito držať jednu klávesu a hra sa dá bez problémov ovládať jednou rukou – samozrejme na telefónoch, ktoré majú kolískový ovládač ála joystick. Zvukové spracovanie je pre mňa jediným vážnejším mínusom. Neviem, či to bolo chybou môjho telefónu (Siemens CXT65), ale nikdy sa mi ho nepodarilo rozchodiť priamo v hre. V menu sa ozývala (chabá) hudba, ale o zvuky motorov som bohužiaľ prišiel.

   

ZÁVEREČNÝ VERDIKT
Asphalt: Urban GT okamžite nadchne svojím grafickým spracovaním, no po stránke hrateľnosti je na tom rovnako dobre. Vývážená obtiažnosť, slušne dlhá doba hrateľnosti, licencie na reálne autá, intuitívne ovládanie. Čo viac chcieť?

Asphalt: Urban GT
Vývojár: Gameloft
Žáner: závody
Platformy: Java
Jazyk: anglický
Farba: áno
Zvuk: áno
Vibrácie: nie
Dostupnosť pre mobilné telefóny:
Motorola : C380 / C385 / C650 / C651 / C975 / E1000 / E398 / E550 / V180 / V220 / V3 / V300 / V500 / V505 / V525 / V535 / V547 / V550 / V551 / V600 / V620 / V635 / V80 / V980
 
Nokia : 2650 / 3100 / 3120 / 3200 / 3220 / 3230 / 3300 / 3510i / 3600 / 3620 / 3650 / 3660 / 5100 / 5140 / 6020 / 6100 / 6200 / 6220 / 6230 / 6260 / 6600 / 6610 / 6610i / 6620 / 6630 / 6670 / 6800 / 6820 / 7200 / 7210 / 7250 / 7260 / 7610 / 7650 / N-Gage / N-Gage QD
 
Sagem : my-C4 / my-C5-2 / my X5-2 / my X5-2T / my-V55 / my-V65 / my-V75 / my-X4 / my-X7
 
Samsung : D500 / E310 / E330 / E630 / E700 / E800 / E808 / E810 / E820 / X460 / Z105 / Z107
 
Sharp : GX10 / GX15 / GX20 / GX25 / GX30 / V902
 
Siemens : C65 / C65V / CT65 / CX65 / CX70 / CXV65 / M65 / S65 / S65V
 
Sony-Ericsson : F500i / K500 / K700 / S700i / T610 / T630 / T637 / V800 / Z1010 / Z500 / Z600
 
Testované na: Siemens CXT65

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kažimír prezidentovi Kiskovi odporučil, aby sa vzdal daňového tajomstva

Kiskovi sa do vysvetľovania financovania kampane nechce, mimovládky by čakali viac.

DOMOV

Ľudí “na konci sveta“ župan v Prešove nezaujíma

Ľudí v Prešovskom samosprávnom kraji trápia cesty a nezamestnanosť.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

SVET

Merkelová nebude mať na Úniu čas, doma ju čaká veľa problémov

Francúzsko-nemecký motor Európy sa môže po voľbách zaseknúť.

Neprehliadnite tiež

Ničnerobenie a knihy. Desať najlepších spôsobov, ako si oddýchnete

Najväčšia štúdia o oddychu mala prekvapivé výsledky.

Najrýchlejší kábel zrýchli internetové prepojenie medzi Európou a Amerikou

Kábel rozloží riziko výpadkov pri katastrofách na východnom pobreží USA.

Ako vedci vyvíjajú roboty, ktoré chodia ako ľudia

Kývať nohami nestačí. Ak chcú roboty chodiť, musia najprv pochopiť možnosti svojho tela.

Odomykanie mobilov obrazcom nie je bezpečné

Všetci rozmýšľame príliš podobne.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 410
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 132
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 687
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 071
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 234
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 219
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 077
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 984
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 837
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 795