Asphalt: Urban GT - najobľúbenejšie mobilné závody

Asphalt: Urban GT je už dlhší čas najobľúbenejšou a najsťahovanejšou hrou spoločnosti Gameloft. Ide o veľmi vydarené a kvalitné arkádové závodenie, podložené licenciami reálnych športových áut, preháňajúcich sa po tratiach v skutočných mestách. Už po

Asphalt: Urban GT je už dlhší čas najobľúbenejšou a najsťahovanejšou hrou spoločnosti Gameloft, na ich webových stránkach gameloft.com. Ide o veľmi vydarené a kvalitné arkádové závodenie, podložené licenciami reálnych športových áut, preháňajúcich sa po tratiach v skutočných mestách. Už podľa screenshotov málokto ostane voči tejto hre chladný, svojim grafickým spracovaním totiž veľmi nápadne pripomína počiatky závodenia na starých PCčkach, konkrétne by som prirovnával hlavne ku hre Lotus Esprit Turbo Challenge.

Asphalt: Urban GT, ktorý sa rozprestiera len na zopár kilobytoch prináša celých 8 dráh. Povedzme si pravdu – toto číslo by v niektorých prípadoch tromflo aj niekoľkostonásobne väčšie PC hry. Tieto dráhy vynikajú svojim grafickým spracovaním, každá sa odohráva v inom prostredí. Zajazdíte si po nočnom romantickom Paríži, preľudnenom Tokyu, či zasneženom Vladivostoku a nečakane rýchly engine vám aj na mobile dá pekne pocítiť, že auto, ktoré ovládate skrýva pod kapotou pekných pár koní. Áut je v hre 9, ako som spomínal, každé z nich je reálne a licencované, od Audi TT Roadster 3.2 Quattro počnúc a Lamborghini Murciélago R-GT končiac. Jazdnými vlastnosťami sa však od seba veľmi nelíšia, ale veľmi citeľne poznať maximálnu rýchlosť a akceleráciu. Oba tieto atribúty sú dôležité pri predbiehacích manévroch, ktoré sú korením hry a vzhľadom na to, že budete jazdiť za plnej premávky, užijete si ich viac než dosť. Pomôžu vám pri nich aj akési nitro-packy, ktoré z auta dostanú viac než maximum a na krátky čas extrémne zvýšia výkon motora. Tieto packy sa dajú zbierať po trati, v každej dráhe sú 4. Väčšinou sú umiestnené na miestach, ktoré sa nachádzajú mimo ideálnej stopy, čiže ich získanie je často podmienené stratou náskoku, či aspoň evidentným spomalením.

   

Okrem pomocných nitropackov sú na tratiach rozmiestnené aj rôzne prekážky, ktoré vám majú znemožniť dojazdiť až do cieľa. Okrem zátaras, ktoré vás okamžite zastavia, robia problémy aj policajné autá, či vrtuľníky. Z vlastných skúseností však môžem povedať, že nič vás neohrozí tak, ako vaši protivníci, ktorí celkom slušne blokujú vašu trasu a za každú cenu sa snažia ubrániť si svoju pozíciu. Pri predbiehaní treba vo veľkej miere používať spomínané nitro a treba ho hlavne používať s rozumom.

Herný systém Asphaltu je celkom bežný, známy z množstva závodných hier. Hra vám postupne odomyká nové trate, autá, ba dokonca aj herný mód. Obtiažnosť je pomerne jednoduchá, ale chvíľku vám potrvá, kým dohráte hru do konca. Je to hlavne kvôli tomu, že nová trať sa vám odomkne, až keď nazbierate istú sumu peňazí, ktorá sa kumuluje relatívne pomaly.

Ovládanie Asphalt: Urban GT je stopercentne intuitívne a snáď nemôže nikomu robiť problémy. Výborné je aj automatické pridávanie plynu, nemusíte kŕčovito držať jednu klávesu a hra sa dá bez problémov ovládať jednou rukou – samozrejme na telefónoch, ktoré majú kolískový ovládač ála joystick. Zvukové spracovanie je pre mňa jediným vážnejším mínusom. Neviem, či to bolo chybou môjho telefónu (Siemens CXT65), ale nikdy sa mi ho nepodarilo rozchodiť priamo v hre. V menu sa ozývala (chabá) hudba, ale o zvuky motorov som bohužiaľ prišiel.

   

ZÁVEREČNÝ VERDIKT
Asphalt: Urban GT okamžite nadchne svojím grafickým spracovaním, no po stránke hrateľnosti je na tom rovnako dobre. Vývážená obtiažnosť, slušne dlhá doba hrateľnosti, licencie na reálne autá, intuitívne ovládanie. Čo viac chcieť?

Asphalt: Urban GT
Vývojár: Gameloft
Žáner: závody
Platformy: Java
Jazyk: anglický
Farba: áno
Zvuk: áno
Vibrácie: nie
Dostupnosť pre mobilné telefóny:
Motorola : C380 / C385 / C650 / C651 / C975 / E1000 / E398 / E550 / V180 / V220 / V3 / V300 / V500 / V505 / V525 / V535 / V547 / V550 / V551 / V600 / V620 / V635 / V80 / V980
 
Nokia : 2650 / 3100 / 3120 / 3200 / 3220 / 3230 / 3300 / 3510i / 3600 / 3620 / 3650 / 3660 / 5100 / 5140 / 6020 / 6100 / 6200 / 6220 / 6230 / 6260 / 6600 / 6610 / 6610i / 6620 / 6630 / 6670 / 6800 / 6820 / 7200 / 7210 / 7250 / 7260 / 7610 / 7650 / N-Gage / N-Gage QD
 
Sagem : my-C4 / my-C5-2 / my X5-2 / my X5-2T / my-V55 / my-V65 / my-V75 / my-X4 / my-X7
 
Samsung : D500 / E310 / E330 / E630 / E700 / E800 / E808 / E810 / E820 / X460 / Z105 / Z107
 
Sharp : GX10 / GX15 / GX20 / GX25 / GX30 / V902
 
Siemens : C65 / C65V / CT65 / CX65 / CX70 / CXV65 / M65 / S65 / S65V
 
Sony-Ericsson : F500i / K500 / K700 / S700i / T610 / T630 / T637 / V800 / Z1010 / Z500 / Z600
 
Testované na: Siemens CXT65

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Ako vyzerajú svety mimo slnečnej sústavy? Pozrite si najkrajšie exoplanéty

Vedci predpokladajú, že okolo každej hviezdy krúži aspoň jedna planéta.

V Anglicku chcú mobilnú sieť posilniť balónmi, autami aj dronmi

Ak treba signál a rýchle spojenie, netreba hneď stavať vysoké veže.

Microsoft meškal so záplatami, neopravil dve vážne chyby vo Windowse

Počítače firiem nemusia byť chránené proti všetkým slabinám systému.

Samsung chce upraviť a znova začať predávať svoje horiace smartfóny

Upravené mobily neskončia na recyklačných linkách, dostanú sa opäť do rúk spotrebiteľov rozvojových trhov.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 779
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 619
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 314
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 120
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 574
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 597
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 248
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 012
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 805
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 726

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop