SEATTLE, BRATISLAVA. Amazon plánuje na domácej americkej pôde otvoriť štyristo kníhkupectiev. Je to nová stratégia, vďaka ktorej sa chce úspešný internetový predajca dostať k zákazníkom, ktorí sú zvyknutí nakupovať knižný tovar osobne, priamo z regálov.
Firma zbiera svoje prvé skúsenosti od novembra minulého roku, kedy prvú modelovú predajňu otvorila v Seattli. Amazon sa dlhodobo pokúša dostať k novým zákazníkom prvkami, ktoré prenikajú do ich životného štýlu. Príkladom sú expresné prémiové služby s rýchlou donáškou, alebo elektronické tlačidlá, ktoré objednávajú tovar po kliknutí priamo na mieste, kde sa výrobky spotrebúvajú.
Amazon nie je podľa agentúry Reuters jedinou firmou, ktorá sa snaží prekročiť hranice virtuálneho priestoru. Podobne sa pred časom angažovala firma Warby Parker, ktorá otvorila kamenné predajne s oblečením Bonobos, ktoré v minulosti ponúkala iba na internete.
Amazon začal svoju obchodnú dráhu pred 20 rokmi s knihami a podarilo sa mu vniesť revolúciu do celého knižného segmentu. Elektronické knihy a čítačky Kindle odštartovali éru knižných multimédií naplno.
Nie je vylúčené, že Amazon má šancu na úspech, hoci rivalov má viacero. Príkladom je najväčšia predajná kníhkupecká sieť Barnes & Noble, ktorá má 640 predajní v krajine. Amazon však môže využiť mocné digitálne zázemie a spraviť zo svojich nových predajní aj odberné miesta na knihy a tovar, ktoré získajú kupujúci na základe predplatného.