BRATISLAVA. Doteraz ste na sociálnej sieti videli príspevky podľa toho, koľko interakcií získali od vašich priateľov.
Nové zlepšenie však chce Facebook dosiahnuť vďaka výsledkom z prieskumu, ktorý sa uskutočnil medzi tisíckami používateľov. Mali za úlohu opísať celkový užívateľský zážitok.
Zároveň sa firma pýtala desaťtisícov ľudí, aby hviezdičkami od jedna do päť ohodnotili jednotlivé príspevky - podľa toho, ako veľmi ich zaujímajú.
"Cieľom časovej osi je, aby vám zobrazila informácie, ktoré vás najviac zaujímajú," uvádza Facebook vo svojom vyhlásení.
Výsledkom by teda nemala byť len časová os plná príspevkov, pri ktorých príde k nejakej interakcii. No celkovo chce Facebook dosiahnuť, aby bola časová os každého používateľa "menej náročná pre oči", teda obsahovala také príspevky, ktoré nevyžadujú ďalšie kliknutie.
Dôvodom zrejme je, že Facebook nechce posielať ľudí preč zo svojho prostredia. Webové stránky odkázané na sociálnu sieť však môžu zaznamenať menší dosah svojich príspevkov a menej následných klikov od svojich fanúšikov.
Naopak, ľudia budú vidieť viac rôznorodých príspevkov (nielen externé odkazy na články a iné weby) aj od svojho okruhu známych.