SME

Facebook hlási koniec éry clickbaitov, opäť mení algoritmus

Sociálna sieť bude v nasledujúcom obdobím prispôsobovať svoj obsah podľa výsledkov z rozsiahleho prieskumu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Doteraz ste na sociálnej sieti videli príspevky podľa toho, koľko interakcií získali od vašich priateľov.

Nové zlepšenie však chce Facebook dosiahnuť vďaka výsledkom z prieskumu, ktorý sa uskutočnil medzi tisíckami používateľov. Mali za úlohu opísať celkový užívateľský zážitok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň sa firma pýtala desaťtisícov ľudí, aby hviezdičkami od jedna do päť ohodnotili jednotlivé príspevky - podľa toho, ako veľmi ich zaujímajú.

"Cieľom časovej osi je, aby vám zobrazila informácie, ktoré vás najviac zaujímajú," uvádza Facebook vo svojom vyhlásení.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom by teda nemala byť len časová os plná príspevkov, pri ktorých príde k nejakej interakcii. No celkovo chce Facebook dosiahnuť, aby bola časová os každého používateľa "menej náročná pre oči", teda obsahovala také príspevky, ktoré nevyžadujú ďalšie kliknutie.

Dôvodom zrejme je, že Facebook nechce posielať ľudí preč zo svojho prostredia. Webové stránky odkázané na sociálnu sieť však môžu zaznamenať menší dosah svojich príspevkov a menej následných klikov od svojich fanúšikov.

Naopak, ľudia budú vidieť viac rôznorodých príspevkov (nielen externé odkazy na články a iné weby) aj od svojho okruhu známych.

Sociálne siete

Súvisiace témy: Facebook
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Našli sme päť obcí, kde počet obyvateľov pred voľbami stúpal.


2
Boris Zala

V čom tkvie optimizmus Borisa Zalu ohľadne vývoja v Amerike?


9
Europoslankyňa Ľubica Karvašová.

Čerpanie peňazí preveríme, hovorí Lucia Yar.


3
Peter Schutz

Legislatívne predpisovať národu čo môže a čo nemôže je krajnosť.


14

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 905
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 448
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 435
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 341
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 290
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 895
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 527
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 216
SkryťZatvoriť reklamu