MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Ak je pre vás Google jediným používaným vyhľadávačom, môže to byť aj tým, že vám ho pred oči podstrkuje softvér a hardvér, ktorý používate. Google musí intenzívne investovať do toho, aby sa nestratil z dohľadu používateľov internetu.
Len v roku 2014 zaplatil Google firme Apple miliardu dolárov za to, že jeho vyhľadávač bude predvolený v iPhonoch. Znamená to, že ktokoľvek využije bez zmeny nastavení funkciu vyhľadávania, dopyt obslúži vo svojom cloude Google.
TIP: V našej službe Recenzie.sme.sk môžete porovnať ceny iPhone mobilov a prečítať tiež odborné recenzie.
Hoci ide o bezplatnú službu, neznamená to, že neprináša firme žiadne príjmy. Prichádzajú z reklamy, ktorá sa zobrazuje nad a po boku výsledkov vyhľadávania. Používatelia klikajú zo zvedavosti, ale aj preto že sa im výsledky v reklamnom formáte zdajú užitočné.
Ak je Google za jediný rok v jednom type zariadení ochotný zaplatiť miliardu dolárov, znamená to, že jeho tržby musia byť v danom kanále omnoho vyššie. Predstihujú aj doterajšie odhady trhových analytikov.
Podobné dohody má podľa magazínu NewsFactor Google aj s niektorými vývojármi internetových prehliadačov. V posledných rokoch sú navrhnuté tak, že vyhľadávanie prebieha i bez toho, aby si človek musel stránku vyhľadávača otvoriť. Svoj dopyt jednoducho napíše do rovnakého riadku, kam vkladá internetové adresy.
Google nebol jednotkou vo vyhľadávaní vždy. Svoju éru popularity pred ním zažil vyhľadávač Altavista. O priazeň používateľov sa cez produkty Microsoftu usiluje aj Bing, v krajinách hovoriacich inou ako anglickou rečou však prináša omnoho horšie výsledky ako Google.