MENLO PARK, BRATISLAVA. Ťuknete do mobilu a okamžite máte prehľad o tom, čo sa deje na štadióne alebo športovisku. Vidíte priebeh zápasu, štatistiky, komentáre novinárov i príspevky vašich známych a priateľov.
Rušnú atmosféru plnú informácií a emócií chystá Facebook vo svojej novej službe s názvom Sports Stadium. Ako prví môžu do jej zákulisia nahliadnuť používatelia z USA, ktorí k sociálnej sieti pristupujú cez svoj iPhone.
V testovacej prevádzke sa podľa agentúry Reuters Facebook zameral na domácu scénu amerického futbalu, aby sa pripravil na Superpohár, ktorý sa začína 7. februára. Inšpiráciou pre spustenie tohto projektu boli samotní používatelia, ktorí sa na Facebooku často bavia o športe.
Vývojári informovali o tom, že pracujú na ďalších športových disciplínach a postupne do diania zapoja aj fanúšikov z ostatných krajín sveta. Nový informačný modul sa zobrazí tým, ktorí cez vyhľadávanie pátrajú po informáciách o konkrétnych zápasoch.
Prednosťou Facebooku je, že dokáže vstupovať do diania v reálnom čase a vytvárať tak nielen emócie, ale prinášať informácie tým, čo nemôžu šport sledovať z tribún štadiónov alebo pred televíznou obrazovkou.
Sociálna sieť denne obslúži viac ako miliardu aktívnych používateľov, z ktorých 650 miliónov možno počítať medzi športových fanúšikov. Vzniká tak veľký priestor pre cielenú reklamu, ktorá je hlavným zdrojom príjmov tohto technologického giganta.