Samojazdiace autá stále potrebujú dozor vodiča

Volanty a pedále zostanú súčasťou roboáut i dlho po tom, čo vstúpia na spotrebiteľský trh.

(Zdroj: delphi)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Hoci sú niektoré autá natoľko múdre, že dokážu doraziť do cieľa bez vodiča, stále im chýbajú zručnosti, ktorými disponujú zruční šoféri s praxou. Vyplýva to z prehľadu, ktorý publikovala kalifornský úrad Department of Motor Devices.

Ten zverejnil štatistiky z testovacej prevádzky samojazdiacich vozidiel, ktoré získali licenciu pre užívanie verejnej dopravnej siete. Za státisícmi kilometrov jázd stále zostávajú situácie, kedy museli ľudia zasahovať, pretože boli zručnejší ako palubný počítač.

Článok pokračuje pod video reklamou

Google má podľa BBC za sebou viac ako milión najazdených kilometrov, počas ktorých ľudia prevzali kontrolu nad vozidlom 341 krát. Z toho v jedenástich prípadoch hrozilo, že by mohlo prísť k dopravnej nehode. Neznáma prekážka môže počítačové systémy zmiasť a nemusí to byť nič výnimočné. Firma musela vo vývoji dodatočne riešiť prejazd cez úseky, kde sú pruhy a zákazy vymedzené dopravnými kužeľmi, zdokonaľovala aj snímanie stavu semaforov. Počítače a senzory boli v priebehu dvoch rokov stabilné, chybu zahlásili v 272 prípadoch.

Nissan pri necelých 2500 kilometroch jázd potreboval 106 ľudských asistencií, Mercedes-Benz na necelých troch tisíckach kilometrov 1051 asistencií, firma Delphi na 25 tisícoch kilometrov 405 asistencií, Tesla nenahlásila úradu jediný takýto prípad.

Analytici predpokladajú, že samojazdiace technológie by sa mohli dostať k spotrebiteľom do roku 2020. Automobilový priemysel by s novým pohľadom na vozidlá prešiel do novej éry, s omnoho intenzívnejším zdieľaním vozidiel.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 13 142
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 890
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 037
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 704
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 790
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 497
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 712
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 728
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 386
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 956