CUPERTINO, BRATISLAVA. Počas prednášky sleduje malá kamera tváre účastnikov. Pri každej sa v reálnom čase objavuje informácia o tom, aké emócie poslucháč zažíva. Skôr ako začnú ľudia zívať od nudy, mobil vibráciou upozorní rečníka na to, aby zmenil tému.
Toto je iba jedno zo stoviek využití technológie, ktorá sa dostáva do portfólia spoločnosti Apple. Kúpila malú firmu Emotient, ktorá má za sebou úspechy pri vývoji expertných systémov hodnotiacich emócie človeka z fotografií, videozáznamu či analýzy hlasového prejavu.
Umelá inteligencia vyhodnocuje emócie a ponúka výstupy, ktoré sa čoraz väčšmi približujú záverom psychológov. Firma Apple očakáva, že by mohla novú technológiu použiť v niektorom zo svojich pripravovaných produktov. Nový druh spätnej väzby by mohol vylepšiť interakciu s počítačmi, internetovými službami i mobilnými zariadeniami.
Apple je známe svojou stratégiou, ktorá sa opiera o nákup inovatívnych technológií, ktoré vznikajú v mladých, začínajúcich firmách. Takto podľa agentúry Bloomberg vzniklo Siri, iTunes, vyhľadávacie funkcie mapových služieb i niektoré polovodičové prvky v mobilných zariadeniach.
Podobným vývojom sa v poslednej dobe zaoberá aj Microsoft, ktorý na svojich projektoch spolupracuje s firmou IBM. Či budú kamery sledovať naše reakcie na zobrazenú reklamu, alebo hodnotiť náladu pri výbere hudby automatom dnes nevieme povedať. Apple svoje plány s novou technológiou neprezradil.